אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית מוגשות לצערנו כמעט בכל יום, בזמן שרשלנות כזאת על פי הגדרתה היא סיטואציה בה צוות רפואי (רופא, אחיות, פרמדיק ואפילו מטפל ברפואה המשלימה) לא הגישו למטופל טיפול ברמת הזהירות הסבירה, כאשר כתוצאה מהטיפול הלקוי נפגע המטופל באופן פיזי או נפשי.

דוגמאות לרשלנות רפואית ניתן לראות לא מעט, כמו רשלנות רפואית בלידה, בהריון או בבדיקות, רשלנות בניתוח, בטיפולי שיניים, באבחון, בטיפול נפשי ועוד.

אם אתם מרגישים שנפלתם קרבן לרשלנות רפואית, חשוב לדעת בתחילה, כי אתם רשאים לתבוע את הזכויות שלכם מהמוסד שטיפל בכם ולהתלונן שהטיפול גרם להתדרדרות במצבכם הרפואי.  

אבל כיצד מגישים תביעת רשלנות רפואית? הנה כל השלבים:

פנייה לעורך דין

חשוב עוד לפני שאתם מבצעים כל צעד, לפנות אל עורך דין המומחה ברשלנות רפואית וזאת על מנת לקבל את הייעוץ וההכוונה אודות שלל הפעולות שאתם צריכים לבצע.

בנוסף חשוב לפנות אל עורך דין כדי להבין את הסיכוי שלכם לקבל פיצויים בעקבות הרשלנות, כמו גם כדי לדעת כיצד עליכם לפעול. כיום ישנם לא מעט עורכי דין המומחים בתחום ולכן יש לבחור את הטוב ביותר וכזה שמתאים לצרכים שלכם.

איסוף מסמכים

כעת לאחר ההכוונה והייעוץ של עורך הדין, יש לאסוף את כלל המסמכים שאתם זקוקים להם כמו תוצאות בדיקות, אבחונים, תוצאות טיפול, חוות דעת מרופאים וכדומה. חשוב לדעת כי את המסמכים תוכלו לקבל מקופות החולים, מרפאות, בתי חולים, קליניקות וכל מקום שטופלתם בו ובקלות וזאת משום שחובתם של מוסדות וגופים להעביר מסמכים ותיקים רפואיים למטופלים, ללא קושי.

הוכחת רשלנות רפואית

כדי שתוכלו להוכיח את הרשלנות שהתבצעה בזמן הטיפול שקיבלתם, יש להראות כי קיים קשר ישיר בין נזקי גוף שנגרמו לכם לטיפול, תוך שחשוב להוכיח קשר סיבתי תוצאתי בין הדרך שבה הטיפול ניתן לבין הנזק שנגרם. עוד יש להוכיח כי הרשלנות של המטפל היא זאת שגרמה נזק פיזי או נפשי למטופל. לשם כך מומלץ לבחור עורך דין שיסייע לכם לאסוף הוכחות.

תחקור נכון

לאחר איסוף כל המסמכים יתבצע שלב התחקור שבו עורך הדין שלכם יתחקר אתכם אודות הסיטואציה שבה נגרם לכם נזק. חשוב בשלבים אלה לא להסתיר מידע ולאפשר לעורך הדין את כלל התשובות המדויקות אודות נסיבות האירוע. שימו לב כי אתם מעלים את האינפורמציה גם על דף עם מקסימום עובדות ופירוט.

חתימה על טופס ויתור

לשם התהליך תצטרכו לחתום על טופס ויתור על סודיות כדי שעורך הדין יוכל לחקור את עברכם הרפואי ובכך לבנות תיק שעמו תיגשו לתביעה בבית המשפט.

קבלת חוות דעת חיצונית

שימו לב כי עורך הדין מפנה אתכם לקבלת חוות דעת חיצונית מרופא מומחה ולא מרופא מטעמו של המוסד שאותו אתם תובעים. בכך אפשר לקבל חוות דעת אובייקטיבית ונכונה.

הגשת התביעה

בשלב האחרון מגישים את התביעה לבית המשפט, כאשר לעיתים כבר לפני הגשת התביעה, נעשה הליך גישור בין המוסד הנתבע לתובע ומתקבלות הסכמות לגבי הסדר פשרה תוך תשלום פיצויים הולמים לתובע.

לסיכום, תביעת רשלנות רפואית היא תהליך שאורך זמן וכרוך בהצגת מסמכים, ראיות ושכירת עורך דין העוסק בתחום. עם זאת במידה ולא תוותרו: תוכלו לקבל פיצוי הולם וכזה שיסייע לכם להחלים ולקיים אורח חיים איכותי ובריא.