אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

בדיקת רגישות למזון

בכדי להבין את נדרשות בדיקת רגישות למזון חשוב להבין כיצד מתפרק המזון עצמו, כאמור בזמן תהליך העיכול נוצר פירוק של חומצות אימנו, שומן וכד' אשר בסופן  נוצר פירוק למולקולות קטנות ביותר. מולקולות אלה נספגות בדם ובדפנות המעי והכול במטרה להזין את הגוף. יש מוצרים שייספגו טוב יותר ויש שלא וכאן נכנסת גם בדיקת רגישות למזון ומספקת את המענה הרצוי לכל דורש. אז בכדי לדעת מה מתאים ומה פחות מתאים לגוף מסייעת בדיקה זו ופותרת לא מעט דאגות ותהיות באשר לעלייה במשקל הפתאומית, למצב מערכת החיסון ועוד. 

למה חשוב לבצע בדיקה רגישות למזון? 

בדיקה רגישות למזון תשפר את רמת איכות החיים כאשר באמצעות בדיקה תוכלו גם אתם לשלול לא מעט בעיות שאותן נסקור מיד. הרגישות המדוברת יכולה להיות למוצרי חלב, ביצים, קטניות דגים ועוד. כאמור, המוצרים המעוררים תגובה חיסונית ממשפחת החלבון עוברים אל המעי ללא פירוק ומכיוון שמערכת החיסון לא מזהה אותם הם נחשבים תוקפניים ולצור את הרגישות למזון המשתנה מאדם אחד למשנהו. עקב רגישות למזון יתרחש תהליך דלקתי ולכן בכדי למנוע מצב זה, נדרשת בדיקת רגישות למזון על מנת שזו תחדד את התדירות ואת צריכת המזונות האפשריים ושאינם מעוררים תגובה חיסונית. 

איך יודעים שקיימת רגישות למזון? 

רגישות למזון נובעת מכמה וכמה תסמינים וביניהם שפתיים שהתנפחו, פריחה על העור, בצקות קשות, גרד בלתי פוסק וקשיי נשימה ועוד. במצב של אלרגיה יופיע הסימנים הללו ועדיין חשוב להגיד כי עניין הרגישות משתנה מאדם אחד לאחר מכיוון שלא תמיד ניתן לראות את הסממנים ישר. במקרים של רגישות הגוף ייחל לייצר אימונוגלובין מסוג IgG ולכן במהלך בדיקה קריטית זו ניתן לאתר בין היתר גם את המצב הזה וכך לאתר את המזונות אליהם הגוף רגיש במיוחד. מבין מגוון הסיבות אפשר לדבר גם על המעי הדק -הוא זה הגורם העיקרי לרגישות המזון מכיוון שדרכו מועברים מזונות שכבר התפרקו למקרומולקולות וישירות אל זרם הדם מאידך, במצב חסימה מולקולות גדולות לא יצליחו לעבור ולא להתפרק עד הסוף בדרכם למערכת הדם והגוף. במצב הזה מתחילה המערכת החיסונית של הגוף לתקוף את המצב החדש – כאמור את המולקולות הגדולות וכך לייצר את הדלקת המדוברת כאן. בעקבות התגובה/ ההגנה החיסונית תהיינה תוצאות כמו כאב ראש, מיגרנה, עלייה במשקל שכבר הוזכרה כאן ואפילו בעיות ארומטיות שחשוב לציין במסגרת זו. כמו כן המצב החדש עלול להניב גם עייפות קשה, התקררות באופן תכוף, כאבים בגוף, כהויות מסביב לעיניים ואפילו פצעי אקנה. 

בסיכום דבר אם גם לכם יש חשש לרגישויות מזון כאלה ואחרות הגיע הזמן לבצע בדיקת רגישות למזון המבוצעת במעבדה פרטית בבדיקת דם פשוטה המאפשרת גילוי רגישות של יותר מ200 סוגי מזונות.