אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

בלילות לבנים אני לוקחת תוסף מגנזיום

ויטמינים

מחסור בשינה עבורי הוא סוג של עינוי, ואם אתם הורים טריים, אתם בטח יודעים בדיוק על מה אני מדברת. יש לי כבר שני ילדים שהיום הם כבר גדולים ומחסור בשעות שינה מוכר לי היטב, אך אני מודה שאני לא הצלחתי אף פעם להתרגל למצב הזה, לא משנה כמה מתורגלת אני. למעשה ככל שאני מתבגרת, ההשפעה של לילות לבנים נעשית גרועה יותר ויותר. אך מאחר שאני לא נוטה להשלים עם מצבים שנכפים עליי או מקבלת את הגורל שנגזר עליי, אני תמיד מחפש פתרונות, ועבורי – רק תוסף מגנזיום עובד. ותאמינו לי ניסיתי כבר הכול, באמת שהכול.

כדורי שינה?

תחילה פניתי למציאת מזור ברפואה המערבית. המליצו לי לקחת כדורי שינה, וזה אכן פתרון שרבים משתמשים בו כדי להימנע מלילות לבנים ארוכים ונדודי שינה. אך אם לומר את האמת, מספיק לקרוא את רשימת תופעות הלוואי שמצורפת לכל קופסת כדורי שינה כדי להדיר שינה מעוד לילות רבים. נתחיל מזה שמרבית כדורי השינה נועדו לספק מענה לתקופה קצרה. זה לא כדור שניתן לחיות אתו חיים שלמים ומלאים. ונמשיך עם זה שכדורי שינה הם ממכרים, הם עלולים לגרום לבעיות בנשימה, להקאות, אגרסיביות, בעיות קואורדינציה, דיכוי של מערכת העצבים המרכזית, הזיות, יש איסור לנהוג תחת השפעת כדורי שינה, הם גורמים לירידה בחשק המיני, לדיכאון וגם לאובדנות. גמילה מכדורי שינה היא לא יותר טובה. היא עשויה להיות מלווה בדיכאון, ברגישות יתר, בבעיות קוגניטיביות, בבעיות מוטוריות ויש עוד שפע של תופעות לוואי. זה ממש לא בשבילי.

שינויים תזונתיים

בהמלצת מומחים ערכתי כמה שינויים בתפריט התזונה היומי שלי. כמובן שקפה, תה וכל מאכל או משקה אחר שמכיל קפאין יצאו מרשימת המשקאות וחדלתי מלצרוך אותם כליל. בנוסף, הורדתי מהתפריט שלי גם כל זכר לאלכוהול, שנחשב למחולל ידוע נדודי שינה וגם נמנעתי מאכילת מאכלים עתירי שומן. גם זה לא כל כך עזר לי והלילות שלי המשיכו להיות לבנים, והימים – שחורים משחור.

סילוק רעשים, קרינה ומקורות תאורה

במאמר אקדמי שקראתי נכתב כי לעיתים תכופות נדודי שינה נגרמים מרעשים וממכשירי חשמל המייצרים קרינה. דאגתי ליצור חושך מושלם לפני השינה, גם שקט מוחלט והרחקתי כל מכשיר חשמלי שעלול לפלוט קרינה. לצערי הרב גם זה לא ממש עבד.

טיפולים התנהגותיים

אמנם ויתרתי מראש על פתרונות פסיכיאטריים כגון כדורי שינה אך בשלב כלשהו פניתי לפתרונות פסיכולוגיים שאינם פולשניים או מזיקים. אז הלכתי לחפש טיפול התנהגותי קוגניטיבי, כי שמעתי שהוא יכול להיות יעיל מאוד. במהלך הטיפול התרכזנו בעיקר בסילוק של מחשבות ודפוסים שעשויים לגרום לסטרס ועקב כך לנדודי שינה. אבל גם כאן לא מצאתי תשובה, נדודי השינה המשיכו והסבל המלווה למחסור בשעות שינה – לא פסק.

אולי מלטונין יעזור לי?

באין פתרונות פניתי לפורומים, בלוגים ורשתות חברתיות. שם המליצו על תוספי מלטונין. הבטיחו לי שתוסף מלטונין בשילוב ספירת כבשים יגרמו לי לישון כמו תינוק. ואכן נטלתי תוסף מלטונין וישנתי כמו תינוק – שזה אומר בעצם התעוררתי כל שעה וחצי. לאחר שחקרתי קצת את נושא המלטונין גיליתי כי בטווח הארוך הוא מגביל את זרימת הדם למוח ואך יכול לשבש את התפקודים הקוגניטיביים שלי. עוד גיליתי שיש לתוסף זה קצת תופעות לוואי, ביניהן:, כיווץ שרירים ואפילו השפעה על פוריות. אז המשכתי לחפש פתרונות…

לבסוף בחרתי בתוסף מגנזיום!

בגוף שלנו מגנזיום מניע סידן מהשרירים ומעביר אותו חזרה אל מחזור הדם, ומשם הוא משונע לאזורים אחרים בגוף.  המגנזיום, פועל, אפוא, כדי להוציא סידן מהשרירים וכך הוא פועל כמעין מרפה שרירים טבעי. אך זה לא נגמר כאן. למגנזיום יש עוד תפקיד בתהליך השינה שלנו, הוא מפחית את המצבים שבהם אנחנו ספק ישנים ספק ערים דקות ספורות לפני שאנחנו נופלים  לשינה. מהסיבות האלו גם ממליצים תמיד לשתות חלב לפני השינה. בחלב יש שפע של מגנזיום. אך מאחר וחלב לא עושה טוב למערכת העיכול שלי, אני צורכת תוספי מגנזיום. מאז שהתחלתי לשלב תוסף מגנזיום בתפריט היומי שלי אני ישנה בלילות היטב וברציפות, וללא התעוררויות מיותרות. ומאחר שמדובר בפתרון טבעי, אימצתי אותו ללא כל חשש מתופעות לוואי ואני היום ממליצה בחום על תוסף מגנזיום לכל מי שסובל מלילות לבני ונדודי שינה.