אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

השיטה היעילה לשמירת הסדר בכבישים

הכבישים במדינתנו הקטנה, ובעיקר בשעות הלחץ שלה, הם צפופים, עמוסים ולרוב גדושים בנהגים חסרי סבלנות שרק ממהרים להגיע לעבודה או לחזור ממנה הביתה. לשעות ארוכות הכבישים יכולים להיות בלתי נסבלים ומלאים בסכנות מזדמנות כשישנם נהגים ש"חותכים" בין הנתיבים ומסכנים את שאר הנהגים על הכביש.

עם השנים החלו להתפתח סוגים שונים של אביזרי עזר לכבישים, כאלו שיעזרו לנהגים רבים לשמור ולהישמר בדרכים. עמודי חסימה, למשל, הם אביזר חיוני ויעיל מאוד למען הבטיחות בכבישים.

אז איך הם עובדים בעצם?

עמודי חסימה הם אותם עמודים שבדרך כלל תמצאו בחניונים, בשבילים להולכי רגל ובמעברים אשר רכבים אינם רשאים לעבור בהם. כאשר מתקינים עמודי חסימה, התקנתם מיועדת עבור יצירת הסדר בדרכים, בעיקר בדרכים העירוניות. עמודי החסימה קיימים בשלושה סוגים כאשר כולם מיועדים לאותה המטרה אך עשויים מחומר שונה, דבר המשרת את האזור בהם הם מותקנים. שלושת הסוגים הינם-

  • עמודי חסימה גמישים
  • עמודי חסימה מפלסטיק קשיח
  • עמודי חסימה מברזל

חסימת מעבר רכבים

בערים רבות קיימים מעברים שפתוחים בשעות מסוימות בלבד, מעברים הפתוחים רק לרכבי חירום וביטחון, ומעברי גישה רחבים אשר חניית הרכבים בהם אסורה לחלוטין. בזמן שמצוקת חניה קיימת בכל עיר, נדמה כי לאחר השעות שבה הפקחים מסיימים את עבודתם, אנשים רבים מחנים על מדרכות הרחובות ויוצרים אי סדר, חסימת מעבר להולכי רגל וחמור מזה, חסימת מעבר לרכבי חירום או ביטחון. עם קיום המעברים הללו, התקנת עמודי חסימה תהיה הפתרון האידאלי לחסימת כניסת רכבים.

חניונים

חניונים רבים בוחרים להתקין עמודי חסימה בקומות החניון שלהם באזורים בהם חיכוכים בין רכבים נוטים לקרות. למשל, בתחילת ירידה או עליה של קומות החניון, התקנת עמודי חסימה גמישים היא פתרון מצוין למניעת התנגשויות קלות. יתרה מכך, ישנם חניונים רבים אשר חולקים את רחבתם עם חניון נוסף ובכדי להפריד בין החניונים ולמנוע מעבר מכוניות בין שני החניונים, התקנת עמודי חסימה מברזל היא כמו הצבת עובדה כי קיימת הפרדה בין השניים.

הכוונת קהל

אם אי פעם הגעתם להופעה כלשהי עם הרכב, אתם ודאי מכירים את הפקק העצום שנוצר בעת ההגעה להופעה ובעת היציאה ממנה. גם בפקקים כאלה קיימים נהגים חסרי סבלנות שיחפשו את הדרך המהירה ביותר להגיע אל היעד שלהם, החניה שבחניון. בכדי למנוע אי סדר, הנחת עמודי חסימה בעלי משקולת וחיבור שרשרת אליהם יכולה ליצור נתיב מסודר עבור באי ההופעה ולמנוע מרכבים סוררים להידחף לתור.

לסיכום, עמודי חסימה הם אביזר בטיחות לכבישים, לנהגים ולהולכי הרגל. כאשר קיימת הבחירה שלכם באיזה עמוד חוסם להשתמש לפי האזור בו אתם מעוניינים להתקין אותו, היכולת שלכם להגן על עצמכם ועל הסביבה גדלה עוד יותר.