אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

התקף חרדה והתקף לב – איך מבדילים בין השניים?

 

 

התקף חרדה – תסמינים אשר כמעט זהים לסימנים של התקף לב

רופאים בחדרי המיון מדווחים לא מעט בשנים האחרונות על עשרות בני אדם אשר ניגשים למיון וטוענים כי הם מרגישים כי הם עומדים לחטוף התקף לב, על אף שהם אינם כלל סובלים מהתסמינים המוכרים של התקף לב. הטיפול בהתקף חרדה הוא הכרחי, וזאת בשל הפניות המרובות של הסובלים מחרדה לחדרי המיון, מבלי צורך ממש. למעשה, התחושה של התקף חרדה אשר מתרחש בעוצמה גבוהה עשוי להידמות להתקף לב, וזאת בשל תסמינים אשר כוללים זיעה מוגברת, תחושת מועקה, חוסר יכולת לנשום או דפיקות לב מואצות. עם זאת, קיים הבדל משמעותי בין התקף חרדה להתקף לב, וזאת משום שהסימנים להתקף לב כוללים (לרוב) תחושת נימול, כיווץ בחזה או בצוואר, בטן עליונה וכן קוצר נשימה אשר מלווה בבחילות. חשוב לציין בנקודה זו כי זיהוי של התקף לב בזמן הינו מציל חיים, ולכן יש לקרוא לעומק את הסימנים באמצעות האתרים של קופות החולים ובתי החולים אשר מציגים בפירוט רב את הסימנים להתקף לב.

 

כיצד מבדילים בין התקף לב לבין התקף חרדה?

ע"פ מחקרים אשר נעשו בשנים האחרונות, גברים ונשים מתחת לגיל 50 אשר סובלים מהתקפי חרדה עשויים לחטוף בסיכוי גבוהה יותר התקף לב או מחלת לב, במידה והם אינם עוברים טיפול בהתקף חרדה. ההבדל הממשי בין התקף לב להתקף חרדה נעוץ בעובדה כי בעת התקף לב ישנה תחושה קבועה וברורה של כאבים בחזה העליון, לעומת התקף חרדה אשר אצל רוב האנשים מתקבל בצורה של לחץ ולא כאב. בנוסף, במידה והולכים או רצים בכדי להעביר את התחושה, הכאב בהתקף לב יתגבר לעומת התקף חרדה אשר הפעילות הגופנית איננה משפיעה על עוצמת הכאב אלא להפך, עשויה במקרים מסוימים להפחית אותו.

 

כיצד מטפלים בהתקף חרדה?

על מנת לטפל בהתקף חרדה בכדי למנוע הישנות של פנייה למיון, חשוב לפנות למטפל מקצועי אשר יבחן לעומק מדוע מופיעים ההתקפים ומה מקורם. מחקרים מצאו כי טכניקות הרפיה אשר כוללות מדיטציה, חשיבה חיובית וכן יוגה יכולות לסייע באופן ממשי להתגברות על ההתקף, כל זאת מתוך מודעות מלאה כי אכן מדובר בהתקף חרדה חולף ולא בהתקף לב. חשוב לזכור כי רק באמצעות טיפול בחרדה אשר מבוסס על הקניית הרגלים חיובים וכן שינוי דפוסי המחשבה ניתן להפחית את עוצמת ההתקפים עד למינימום, כפי שיעידו נפגעי חרדה וכן מטופלים בחרדה אשר דיווחו על תוצאות מצוינות כתוצאה מטיפולי CBT לדוגמא אשר נמצאו כיעילים לצורך הפחתה ממשית בתדירות ההתקפים, וכן זיהוי כי אכן מדובר בהתקף חרדה ולא בהתקף לב.

עוד בנושא:
פופולארי באתר: