אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

חברות לגיוס כספים – מה צריך לדעת?

 

גם אם יש לכם רעיון נהדר ומלהיב על הנייר, הדרך עדיין ארוכה עד להפיכתו למציאות, והאמת המרה היא כי ללא המימון הנדרש, לא תצליחו להוציא אותו לפועל.  גיוס כספים הוא פתרון נפוץ בקרב עמותות, מלכ"רים (מוסדות ללא כוונת רווח) וחברות סטארט אפ, שם הוא מתבצע לרוב במספר שלבים עד לשלב האקזיט המיוחל.

בישראל פועלים כיום למעלה מ-60,000 מלכ"רים ועמותות. לצערנו, רבים מהם נמצאים רוב הזמן על סף סגירה על אף פעולתם המבורכת. בעוד מספר העניים בארץ הולך ועולה לפי דוחות העוני המתפרסמים, העמותות נאבקות על חייהן.

איך מתבצע גיוס כספים?

דרך אחת להיעזר בגיוס כספים הינה פנייה לאחת הקרנות הפילנתרופיות הרבות הקיימות בחו"ל, ואשר מזדהות עם מטרות ארגונכם. בעת הפנייה לקרן כזו, קחו בחשבון כי היא מוצפת באינספור פניות מצד גופים שונים. על כן, הקפידו לכתוב באופן תכליתי ככול הניתן. הציגו את פעילות ארגונכם מבלי להכביד בפרטים מיותרים. ודאו גם כי הסכום אותו אתם מבקשים אינו גבוה באופן שירתיע תורמים פוטנציאליים על הסף, ואף אינו נמוך בצורה שלא תביא לכם תועלת גם במקרה של תשובה חיובית.

אפשרות נוספת היא לפנות לבנקאי ולבדוק באילו תנאים מציע הבנק שלכם מימון לעסקים בערבות מדינה ואילו הלוואות תוכלו לקחת באופן כזה שתעמדו גם בהחזרתן.

דרך שלישית שעשויה לחסוך לכם כאבי ראש רבים, היא פנייה לחברה המתמחה בגיוס כספים עבור חברות, אשר מכירה את התחום על בוריו ועשויה לספק לכם מענה באופן המותאם לצרכי הארגון שלכם.

מה חשוב לקחת בחשבון בגיוס כספים?

גיוס כספים הוא עבודה לכל דבר. מדובר במשרה תובענית המצריכה עור עבה, כדי להתמודד עם דחיות וסירובים תכופים, במקביל לכישורים בין-אישיים מצוינים ויכולת ביטוי רהוטה כדי להציג את הארגון ומטרותיו באופן האפקטיבי והמשכנע ביותר.

זכרו, ללא קשר ליכולותיכם המזהירות בתחום ההייטק או הרווחה, אנו ממליצים בחום על התייעצות עם איש מקצוע אשר יעזור לכם לקדם את גיוס הכספים שלכם, להדריך וללוות אתכם בתוך התהליך הסבוך הזה.

מה מציעות חברות לגיוס כספים?

למרבה הנוחות, ישנן כיום חברות דוגמת חברת "אטלס", אשר מרכזות עבורכם את כל הפעילויות הללו תחת גג אחד. תוכלו למצוא בין היתר:

  • מאגר מידע ממוחשב המציג מידע אודות קולות קוראים, מכרזים ותמיכות ממשלתיות במגוון תחומים אשר יאפשר לכם להישאר עם יד על הדופק ויוודא שלא תחמיצו הזדמנות מימון יקרה מפז. הידעתם כי משרדי הממשלה מעניקים בכל שנה תמיכות מתקציב המדינה בסך כולל של כ-50 מיליארד שקלים בשנה עבור כ- 2,700 מוסדות ציבור בתחומי חינוך, תרבות, דת, מדע, אמנות, רווחה, בריאות, ספורט ועוד? בזכות מאגר המידע תקבלו את כל המידע הנדרש.
  • החברה מציעה לכם בנוסף גישה מקוונת למקורות מימון פילנתרופיים כולל מנוע סינון, המציג בין השאר פרופילים עדכניים של קרנות התורמות לישראל מרחבי העולם, סוכן חכם המאתר עבורכם הזדמנויות תמיכה לפי תחומי עניין ואופי הארגון, ועוד.
  • כבר נגענו בחשיבות הניסוח של הפנייה לקרן הפילנתרופית בבקשת מימון. בחברת "אטלס" יסייעו לכם בניסוח הבקשה מתוך היכרות עומק עם התחום ועם המסר שהבקשה אמורה להעביר, בהבנה שהאישור או הדחייה עשויים לעמוד או ליפול על אופן ניסוח הפנייה.
  • חוברת פרוייקטים – מוצר משלים למכתב הבקשה המתמקד בפרויקטים הבולטים של ארגונכם ומספק תמונה רחבה יותר של פעילותכם עבור הקרן אליה אתם פונים
  • אתר אינטרנט מכוון תורמים – אמצעי מקוון לחבר בין ארגונכם לבין תורמים.

לסיכום, חברות גיוס כספים יכולות לסייע לכם במגוון תחומים, לכן יש כבר עכשיו לבחור בטובים ביותר בתחום.