אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

חולם להיות מנהל? הצעדים שיעזרו לך להגיע למטרה

מנהל חברה

יש הרואים את הדרך מעובד זוטר בארגון דרך תפקידים ניהוליים עד לכסא המנכ"ל כתהליך הדרגתי הדומה לטיפוס על סולם. בפועל, לעתים קרובות ניתן לדלג על מספר שלבים ולהגיע מהר יותר להצלחה. כיצד ניתן לעשות זאת? באמצעות "הגדלת ראש", איתור הדרכים לבלוט בחברה, יצירת קשרים ויחסי אנוש ואפילו קורסים ייעודיים המסייעים לפתח מיומנויות ניהול. במאמר זה אספנו עבורכם מספר צעדים שיסייעו לכם להגיע למטרה.

התחילו לבחון את תפקידו של המנהל בארגון בו אתם עובדים כיום

עובדים כיום בארגון בינוני או גדול? שימו לב למיומנויות הנדרשות בו על מנת להיות מנהל מוצלח. האם המנהל שלכם הוא אדם בעל ידע יוצא דופן בחשבונאות או מצטיין בתפקידו בזוכת אישיות כריזמטית במיוחד? האם הוא בנה את שמו באמצעות מיתוג אישי או שהצליח להוכיח את עצמו לאורך השנים בזכות החלטות נכונות שקבל והפכו את הארגון להצלחה מסחררת? לכל קריירה ניהולית יש סיפור משלה. אם תזכו לדבר עם אותו אדם ולשמוע את הסיפור שלו תוכלו לקבל את סט הכלים הראשוני להצלחה שלכם.

בנו את הידע שלכם בתחום הניהולי

מנהל לא נולד בין רגע. הוא עובר לא מעט הצלחות וכישלונות בדרך. הספרות הענפה שיצאה לאורך השנים וכוללת ביוגרפיות של מנהלים מוכרים כמו גם ספרות העוסקת בסגנונות ניהול ובבניית מנהיגות מעניקה ראייה רחבה בתחום. חלק משמעותי נוסף בהכרות עם עולם הניהול הוא היכולת להניע עובדים ביעילות וליצור מחויבות לארגון. לצד הספרים תוכלו לבחור גם בקורס או שניים בניהול, המוצעים ברחבי הארץ וליצור תשתית חשובה לעתיד שלכם.

התחילו לבלוט במקום בו אתם נמצאים היום

העולם העסקי בנוי מדרגים ניהוליים שונים. התחילו מהמנהל הישיר מעליכם וגרמו לו לראות את הפוטנציאל הטמון בכם. כיצד תעשו זאת? עליכם לצאת מאזור הנוחות ולהתחיל לבצע מטלות נוספות שאינן נמצאות בסדר היום הרגיל שלכם. גלו אילו פרויקטים נוספים מתרחשים בחברה ונסו לקחת בהם חלק. בפרויקט שלכם נסו לגלות אספקטים שהדרג הניהולי התעלם מהם והציעו להם שדרוגים ושיפורים למוצר או השירות הקיים. חשוב, כמובן, לא "לדרוך" על הדרג הניהולי בדרך אלא להפוך את עצמכם לכלי באמצעותו המנהל שלכם יראה טוב יותר גם לממונים עליו. כך תתחילו את הדרך מעלה – מראש צוות ועד לסמנכ"ל.

העצימו את העובדים עמכם

אספקט אנושי נוסף ההופך אתכם למנהלים טובים הוא היכולת להעצים את סביבתכם. אם אתם עובדים בסביבת פיתוח תוכנה למשל, עודדו את העובדים לצדכם ללמוד עוד ולהשתפר ביחד אתכם. עובדים במכירות – נסו להביא לתוצאות טובות יותר במחלקה. הדרג שמעליכם לא יוכל להתעלם מהתוצאות שלכם ויסייע לכם להתקדם בצורה מהירה יותר בתוך הארגון. כמו כן, כדאי לדבר עם המנהלים הישירים שלכם ולגלות אילו עוד תחומי אחריות תוכלו לקחת על עצמכם.

הוסיפו כישורים שלא היו לכם קודם

הגדילו את סט הכישורים שלכם. אם באמצעות לימוד שפה נוספת או שדרוג היכולת השפתית שלכם (באמצעות אנגלית עסקית למשל). הוסיפו יכולות טכנולוגיות והכרות מעמיקה עם הפתרונות הדיגיטליים היכולים לשפר את המחלקה בה אתם פועלים כעת. לאחר מכן, אל תסתירו את הידע החדש שצברתם. שתפו אותו, הפכו אותו לחלק בלתי נפרד מהעבודה יומיומית שלכם. דאגו כי הצוות הניהולי מעליכם יתחיל להכיר את שמכם ואת פועלכם. משם הדרך עשויה להיות קלה יותר.

לסיכום, החלום להיות מנהל הוא אבן הדרך בה התחילו רבים מהמנהלים שאתם מכירים היום. בנו אט אט את המיומנויות החשובות שיהיו הכלים שיסייעו לכם לפצוח בקריירה ניהולית מתגמלת ומעצימה.