אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

חמישה דברים שכדאי לדעת על הסטארטאפים הישראליים

ייעוץ

חולמים להקים סטארטאפ? מסתבר שהחזון שלכם יכול להפוך בקלות למציאות. מספיק רעיון טוב, מעט מזל ויצירת קשרים. אם אתם מתחילים לימודי הייטק תוכלו גם להיות חלק בלתי נפרד מצוות הפיתוח ולראות את החלום שלכם קורם עור וגידים. אספנו עבורכם חמישה דברים שכדאי לדעת על הסטארטאפים הישראליים שיסייעו להבין מדוע ישראל מכונה בעולם "סטארט אפ ניישן" – מעצמת הסטארט אפ.

מתחילים מרעיון

אקזיטים בארץ מתחילים מרעיון מוצלח אחד שעדיין לא קיים או משיפור של רעיון אחר. בין החברות שהצליחו לממש זאת ניתן למצוא מפתחי מוצרי אבטחה, אפליקציות חזקות עוצמתיות, פלטפורמות לבניה של אתרי אינטרנט ואפילו משחקי רשת ומשחקים לסלולר. המצאות שהיו נראות כמעט בלתי אפשריות כמו גלולה בה מוסתרת מצלמה המסוגלת לתעד את המתרחש בתוככי הגוף או תוכנות לרכבים אוטונומיים הופכים להיות חלק מהמציאות הקיימת. אם התחלתם בקורס במסגרת לימודי הייטק יתכן ותוכלו ליצור צוות מנצח שיפתח את התוכנה שתמכר בעתיד לארגון גדול.

יש בארץ מלאכים

אחד ה"חברים" הטובים ביותר של חברות ההיטק המסייעים במימון הוא ה"אנג'ל". מדובר באדם פרטי או קבוצה קטנה של משקיעים המתעניין במוצר או השירות שאתם מפתחים ומעוניין להשקיע בחברה בתמורה לאחוזים מהרווחים שלה בעתיד או כאשר היא תמכר. כיום אנג'לים רבים מתמקדים בתחום עשייה מסוים או משקיעים לטווח ארוך – כמו למשל זהר גילון שזכה לכינוי "האנג'ל בעל מגע הזהב" המזכיר את מגעו של מידאס – שהשקיע עד כה במעל מאתיים חברות סטארטאפ ועשה כחמישים אקזיטים שונים. האנג'לים מסתכנים ביחד אתכם ולעתים מפסידים את כספם – אך אם ההשקעה מוצלחת והגעתם לאקזיט הם מסוגלים להפוך כל שקל שהשקיעו למאות אלפי שקלים ואף למיליונים.

איך מתחילים את הסטארטאפ שלכם

רבות מהתוכנות התחילו בבית של המפתחים או במקלט בו נפגשו כמה חברים צעירים ועשו היסטוריה. ניתן לראות דוגמאות מוכרות כמו ההתחלה של חברת אפל על ידי סטיפ ג'ובס או התחלת פייסבוק כאתר בו ניתן יהיה להכיר חברים חדשים באוניברסיטה והפך להיסטריה עולמית. סטארטאפים אחרים מתחילים כחברת הייטק מסודרת – במיוחד אם בידי המפתחים יש את הממון הדרוש לבנייה של חברה כזו או שהסטארטאפ זכה להשקעה נדיבה כבר בתחילת דרכו.

המתעשרים החדשים – המתכנתים בחברה

לא רק יזמי החברה מצליחים להרוויח בסטראט אפ. בזכות המודל בו מתחילה החברה המבוסס על אופציות לעובדים גם המנקה בחברה בתחילת דרכה יכולה לגלות כי יום אחד נכנסו לחשבון הבנק שלה כמה מאות אלפים או אפילו מיליוני דולרים. המתכנתים בחברה עשויים להתפשר על עבודה בשכר נמוך תמורת אופציות בשנים הראשונות ולאחר מכן להרוויח סכום עתק.

הצלחות שחוזרות על עצמן

כאשר אתם בוחרים את החברה בה תרצו לעבוד נסו למצוא חברות שהוקמו על ידי יזמים שכבר בצעו אקזיט בעבר. הניסיון בתחום הזה של מכירת החברה לארגון גדול יותר בסכום עתק מאפשר לחלק מהיזמים להפוך ל"מומחי אקזיט" ולדעת כיצד לקרוא את השוק בצורה הנכונה ו"להמר" על התחום שיכול להיות הטרנד הבא. לכן, אם חשבתם על לימודים על מנת להפוך לשכירים – כדאי לעשות זאת בחברה שיש לה פוטנציאל להיות החברה הבאה שעושה אקזיט.

בין התחומים החזקים שניתן לראות בהם אינספור סטארטאפים נמצאות ערים חכמות, רכבים אוטונומיים, טכנולוגיות רפואיות חדשות ומוצרים המבוססים על ביג-דאטה ובינה מלאכותית. פיתוח תוכנה בכל אחת מהחברות האלה יכול להיות מתגמל מבחינת משכורת בטווח הקצר ולהוות פוטנציאל לרווחים נוספים בעתיד. כעת, נותר לכם רק לבחור על איזה כסא תרצו לשבת – היזם מלא החזון או חלק מהצוות המפתח המוביל את החברה להצלחה?