אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

יש לנו 4 טיפים מעולים לאחסון ארוך-טווח של בגדים

שקיות ואקום

עד לפני כ-3 שנים נהגתי לאחסן את הבגדים בקופסאות, במחסן, ולא נתתי את הדעת לאיכות האחסון ולאופן שבו הבגדים נשמרים. מה לעשות, אני בעלת בית משלי רק ב-5 שנים האחרונות ונראה שלא היו לי כישורי אחסון מולדים. נאלצתי ללמוד הכול על בשרי, ותאמינו לי, למדתי לא מעט. השיעור הראשון שלי בבית הספר של החיים בנושא אחסון בגדים החל אחרי שיטפון קל עד בינוני שפקד את המחסן שלנו. כנראה שעד שלא חוטפים איזה כאפה טובה, לא לומדים. השיטפון הזה אמנם היה קל, אבל הנזק שהוא חולל לבגדים היה כבד. הוא הציף את כל ארגזי הבגדים עד שרבים מהם כלל לא היו שמישים יותר ונאצלתי לזרוק את מרבית הבגדים. את מה שאני למדתי אני עכשיו כותבת, כדי שלכם זה לא יקרה. אז קבלו 4 טיפים יעילים לאחסון נכון של בגדים לטווח הארוך.

טיפ מספר 1: בחירת לוקיישן לאחסון

אחסון טוב וארוך טווח של בגדים מתחיל בבחירה נכונה של לוקיישן. נכון, אני איבדתי כמעט את כל הגרדרובה במחסן שבחוץ, אבל אני לא נגד אחסון במחסנים באופן כללי. אם אין ברירה אפשר בהחלט לאחסן במחסן, רק חשוב לאחסן את הבגדים בתוך שקיות ואקום (נגיע לזה עוד בהמשך) כך שמים לא יוכלו לחדור לשקיות ולא להסתפק אך ורק בארגזים ושקיות אשפה רגילות. אם מאחסנים במחסן, אז חשוב לשים את הבגדים במקום גבוה, מבודד ואטום. יחד עם זאת, אם יש אפשרות לאחסן בבית זה הרבה יותר טוב. אחסון בגדים אידיאלי יהיה במקום קריר, יבש ומאוורר. מקומות שאינם יבשים ומאווררים הם הזמנה לעובש ורקב. חום גורם לנזק לבגדים ומשבש את האלסטיות שלהם. כדאי גם להרחיק מקרני שמש או תאורה חזקה את הבגדים המאוחסנים, הם מחלישים את הבדים וגורמים לצבעים שלהם לדהות. כל זה יכול להסביר מדוע בני הדורות הקודמים וחלק מאיתנו גם בדור הזה מעדיפים אחסון בבועידם. זה בהחלט מקום בעל תנאים מתאימים לאחסון.

טיפ מספר 2: היפטרו ממזיקים

אם יש משהו שיכול לאיים על הבגדים שלנו אלו הם מזיקים כמו עש, חיפושיות ומיני חיות אחרות. הם עלולים לפלוש בלי כל הזמנה מוקדמת וכדאי לוודא בטרם מכניסים את הבגדים לאחסון כי המקום נקי ממזיקים ובלתי חדיר. לשם כך אני ממליצה, כאמור, לאחסן את הבגדים בתוך שקיות ואקום, הואקום סוגר הרמטית את הבגדים ומבטיח שכבת הגנה יעילה. כמו כן, חשוב לכבס, נקות ולייבש היטב את הבגדים לפני שמאחסנים אותם, כי אם יהיו שאריות מזון ופסולת או רטיבות ועובש על הבגדים המאוחסנים, הסיכוי לפלישת מזיקים גדולה יותר. אפשר גם לשים באזור האחסון שמנים אתריים, מזיקים לא אוהבים את הריח שלהם ונוטים להתרחק, זה החלופה המודרנית לנפטלין של פעם. 

טיפ מספר 3: השתמשו בשקיות ואקום

כבר ציינתי את שקיות הואקום אבל אני חושבת שראוי לתת להן פסקה עצמאית. אני ממליצה לאחסן את הבגדים בשקיות ואקום גדולות מאחר שהן מספקות סגירה הרמטית. כדי לסגור שקיות ואקום לוקחים שואב אבק שמוציא את כל האוויר שנמצא בהן, וזה גם אוטם את השקית וגם מפחית באופן משמעותי מנפחה, כך שיש הרבה יותר מקום. אם אתם חייבים גם ארגזים, אז אפשר לשים את הבגדים שבשקיות הואקום בתוך ארגזים, אבל רק אם אתם ממש חייבים. בשקיות ואקום אפשר לאחסן גם שמיכות פוך, גם מצעים וגם חליפות שרוצים לשמור עליהן מגוהצות.

טיפ מספר 4: היפטרו מבגדים ישנים ותתרמו

סידור הארון לקראת העונה החדשה (חורף-קיץ) זו הזדמנות לעשות קצת סדר ולנופף לשלום לבגדים בלויים או כאלו שהמידה שלהם כבר לא מתאימה. חשוב בכל שנה להיפרד ממקבץ של בגדים שכבר אין להם שימוש עבורנו. זה גם יקטין את שטח האחסון ויפנה עוד מקום אחסון וזה גם עושה סדר. אפשר לתרום לנזקקים בגדים במצב טוב, אפשר להעביר לחברים או קרובים ואפשר לזרוק בגדים בלויים. נכון, זה קשה להיפרד מבגדים שליוו אותנו תקופה ארוכה, אבל אין טעם ממשי להיאחז בבגדים שאף אחד אל לובש ונהנה מהם.