אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

כך תעלו את ערך הדירה שלכם

איך אפשר להעלות את ערכו של הנכס שברשותכם? ואיזה שיפוצים או שינויים יתרמו מיד להעלאת מחיר הנכס, בעת מכירה או השכרה? בישראל, תחום הנדל"ן צובר תאוצה כבר מזה שנים, בעוד שבעשור האחרון, דירות שמחירן היה נמוך, הפכו ל'פנינות נדלן' יוקרתיות, גם בשל עליית מחירים וגם בשל שיפוץ להעלאת ערך הדירה. אז כיצד משדרגים את המבנה? הכול בהמשך. 

כמה דרכים להעלאת ערכו של נכס

אם יש לכם נכס להשקעה, או כזה שבו אתם מתגוררים – תוכלו להעלות את ערכו של הנכס באמצעות קבלן שיפוצים מוסמך, זאת לאחר בחירת סוג השיפוץ אותו תרצו לבצע. סוג השיפוץ אותו בוחרים – נקבע בהתאם לצרכים של המבנה, כמו גם בהתאם לתקציב הנתון. כך ששיפוץ 'קוסמטי' נחשב קליל יותר וכולל ביצוע פעולות כמו: צביעת קירות, החלפת ארונות מטבח, החלפת דלתות ועיצוב מחודש. 

שיפוץ מסיבי לעומת זאת, נעשה בדרך כלל באמצעות אנשי מקצוע והוא כולל החלפת תשתיות, שבירה או הוספת קירות, שיפוץ המבנה מבחוץ ומבפנים ושאר פעולות בנייה מסיביות יותר. בכך, ככל שהשיפוץ יהיה מושקע יותר – כך ערכו של הנכס יעלה. 

התמקדות במטבח

המטבח הוא לב ליבו של המבנה, לכן המראה שלו, כמו גם הפונקציונאליות שלו – חשובים מאד וקריטיים בשלבי מכירה או השכרה. כדי לשדרג את המטבח, אין צורך בהחלפה מלאה של האלמנטים; אלא ששדרוג קל של המרחב, יכול להוסיף משמעותית לערך הדירה. 

את המטבח אפשר לשפץ באמצעות החלפת דלתות ארונות, החלפת משטחים, הוספת חללי אחסון, צביעה מחודשת של הקירות ועיצוב קל. כדי להתחיל בשיפוצים, אפשר לבחור קונספט שילווה את השיפוץ ולקבל רעיונות מסרטוני ווידאו שעוסקים בהחלפת מטבחים. 

שינוי חללים

לעיתים, הקמת מחיצה בין המטבח לסלון, סגירת מרפסת, פתיחה של חלון למרפסת, קידוח בטון לשינוי במרחב, איטום מחודש וצבע של המבנה מבחוץ ומבפנים – יכולים לאפשר שינוי דרמטי של המרחב. בחנו את החלל, תכננו את השיפוץ באמצעות אנשי מקצוע, כגון: מעצבים, קבלני שיפוצים או אדריכלים, ונסו להבין כיצד אתם משפרים את מראה הדירה בעלויות נוחות. שינוי כזה יכול להוסיף איכות ופרקטיות למרחב. 

נגיעות של טבע וצבע

מלבד צביעה של הנכס, הרחבה של חללים, הוספת אלמנטים פרקטיים ועוד, חשוב לקראת סוף השינוי, להוסיף נגיעות חיות של צבע במרחב. נגיעות אלה יכולות להגיע לידי ביטוי באמצעות הוספת עציצים חיים על מדפים או נישות מעוצבות, תליית תמונות מעניינות על גבי הקירות, התקנת גופי תאורה מיוחדים ושימוש במוצרי טקסטיל כמו וילונות, מפות, וכיסויי מיטה יפים. כל אלה כדי לאפשר מראה ביתי ונעים. 

לסיכום, באמצעות תקציב קטן, אפשר להוסיף המון צבע ואלגנטיות למבנה, ובכך למכור או להשכיר את הנכס בעלויות גבוהות, באופן משמעותי!