אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

כל מה שצריך לדעת על השתלת שיניים

השתלת שיניים

מתי רצוי או צריך לעבור השתלת שיניים? במה כרוך התהליך ומה השיטות הנפוצות לכך? איך תמצאו רופא שיניים או שתתאים לכם, גם בלי לקרוע את הכיס?

השתלות שיניים מבצעים בתור פתרון יעיל למי שאבדו שיניים מסיבה כלשהי, או למי שהשיניים שלהם מועדות לעקירה. בתהליך הזה מחליפים את שורש השן העקורה או החסרה, בשתל שעשוי ממתכת. על השתל בונים את השן המלאכותית.

אם בוחרים נכון מבין מרפאות שיניים מומלצות, והתהליך נעשה בצורה טובה ונכונה, השן מחזיקה שנים רבות. יש מרפאות רבות שמבצעות את ההליך, בערים גדולות כמו תל אביב, אך גם במקומות קטנים יותר.

בחירת מרפאה טובה צריכה להיות מבוססת על מי שעומד בראשה ועל מידת המומחיות והוותק והניסיון שלו בתחום, אבל לא רק: חשוב לדעת מי מבצע את התהליך עצמו ומי מטפל בכם, ומה מידת או סוג ההכשרה שלהם.

חשוב מאוד לקבל המלצות של לקוחות – בין אם הם חברים ובני משפחה ובין אם לקוחות עבר של המרפאה (כל עוד ההפניה אמינה, כמובן), ולקבל הסברים לגבי התהליך, העלויות שלו והמשמעויות השונות שכרוכות בו: ההכנות השונות, התהליך עצמו וההחלמה ממנו.

מתי עלול להיות צורך בהשתלת שיניים?

חשוב לדעת: לא חייבים לרוץ לבצע השתלת שיניים בכל מקרה. חשוב מאוד להתייעץ עם רופא שיניים בקשר להליך המתאים לכם ביותר. מאמר זה מיועד למתן מידע כללי בלבד, והוא לא מהווה תחליף לייעוץ מקצועי אישי.

מהן ההכנות הכרוכות בהשתלת שיניים?

על הרופא המטפל לברר מהי ההיסטוריה הרפואית של המטופל שלו, מה הם ההרגלים שלו (עישון, למשל, משפיע מאוד על מצב הפה והשיניים).

הרופא ישלח את המטופל לבצע צילומים שונים והדמיות, כדי לבדוק למשל שיש מספיק עצם לביצוע ההשתלה ושהיא תקינה. אם אין מספיק עצם או שההשתלה קרובה לסינוס, יכול להיות שיהיה צורך בהשתלת עצם, שהוא הליך מקדים. במקרים מסוימים תידרש לקיחת אנטיביוטיקה לפני השתלת השיניים ולאחריה.

מעבר לבדיקות המטופל עצמו, לוקחים דוגמת צבע של השיניים, כדי לייצר את השן המלאכותית בצבע שיתאים לצבע השיניים שלידה.

הניתוח וההשתלה עצמם

הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית, ונעשה על ידי מומחה חניכיים או כירורג פה ולסת. לא מדובר בהליך שמחייב חדר ניתוח שלם, אלא כזה שמבוצע במרפאת שיניים רגילה לכל דבר.  כאן מתואר ההליך הרגיל, אך יש מרפאות שמבצעות את כל התהליך ביום אחד, בצורה רציפה.

בשלב הראשון מחדירים את השתל על עצם הלסת ומקבעים אותו.

השתל (הבסיס המתכתי, למעשה) מוחדר כך שהוא אינו חשוף ולא רואים אותו. הרופא תופר את החניכיים כך שהם מכסים את השתל, ומכאן ממתינים לשלב השני. כל השלב הזה אורך כמה דקות.

בשלב השני, כמה חודשים אחרי הראשון, חושפים את השתל ומרכיבים עליו כיפת מתכת, שעליה נסגרת מחדש רקמת החניכיים בצורה שודמה לסגירה על השן, שמורכבת בשלב השלישי.

לאחר כמה שבועות נוספים, מתקינים את השן הסופית. אם יש צורך בתיקוני צבע או גודל, מבצעים אותם לאחר השלב הזה.