אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

להרפואה המודרנית עוזרת לנס הבריאה להתרחש

נעלי תינוקות

בגיל מסויים, רוב האנשים מתחלקים זוגות זוגות. רובם המוחלט עם ילדים. הילדים חברים בינהם. כולם מבלים בפארקים והגינות הציבוריות. גם המשפחות שמחות לנכדים ואחיינים. זוגות רבים ללא ילדים חולמים על תינוק או תינוקת שיצטרפו למשפחה.

כמו כן, ישראל אוהבת ילדים, גם בחברה היהודית וגם בחברה הערבית, יש משקל רב להבאת ילדים. בזמן שבאירופה יותר ויותר זוגות בוחרים להיות אל-הוריים, בישראל, זוג ללא ילדים בישראל עדיין נתפסים כחריגים.

לפעמים תהליך הכניסה להריון אינו פשוט והופך למסע של טיפולים ורופאים. אחד מטיפולי הפוריות הראשונים שמנסים זה IUI. בעברית ההליך נקרא הזרעה תוך רחמית או הזרעה מלאכותית והפעולה המבוצעת בו היא הזרקת זרע ישירות לרחם. זה מקצר לתאי הזרע את הדרך שהם צריכים לעבור עד הביצית. ההליך כלול בסל הבריאות, כל עוד לא מבוצע בשבת

7 הסיבות שיכולות להביא אשה לרופא פוריות לביצוע IUI הן:

  • נשים עם ביציות שבריריות או צוואר רחם עם ריר עויין (מקשה על הזרע)
  • נשים הסובלות מאנדומטריוזיס קל עד בינוני
  • גברים עם זרע לא תקין שפונים לתרומת זרע
  • גברים עם מחלות תורשתיות קיצוניות במשפחה שאינן ניתנות לאבחון בעובר החוששים לילד פגוע
  • נשים המקימות משפחה עם גבר שאינו בן זוגן בהורות משותפת
  • אימהות לסביות הפונות לתרומת זרע מבנק זרע וכן נשים רווקות המעוניינות להיות אמהות יחידניות
  • גברים שעברו הליך רפואי הפוגע ביכולת ההתרבות שלהם ולכן לפניו הקפיאו זרע

כדי למקסם את סיכויי הכניסה להריון, עושים את ה IUI בשיא הפוריות של האשה, לאחר הביוץ. כדי לוודא את הרגע הנכון, מלווים את טיפולי ה IUI במעקב ביוץ ובתמיכה הורמונלית. מעקב הביוץ בזוגות בהן בן הזוג מספק את הזרע נעשה בערכות ביתיות שקונים בסופר פארם. בזוגות או רווקות הנעזרים בבנק הזרע מעקב הביוץ נעשה בבדיקות מדויקות יותר כדי לא "לבזבז" מנות זרע יקרות. התמיכה ההורמונלית מגדילה את כמות הזקיקים שמבשילים בשחלה וגורמת להם להבשיל תוך פרק זמן מסויים כך שההזרעה תתרחש בשיא הסיכוי להרות.

בנוסף, גם הזרע מקבל מקצה חיזוקים הנקרא "השבחה". השבחת זרע מתחילה בהפרדת תאי הזרע מנוזל הזרע וממשיכה בהפרדת הזרעונים החזקים יותר מהשאר, תאים מתים או פגומים מורחקים. המיטב של המיטב נשאבים לתוך מיכל אחסון שאליו מחוברת צינורית ארוכה בה משתמשים בהליך.

יש כמה סיבוכים אפשריים להליך IUI. הסיוע הפיזי והתרופתי מעלים את הסיכוי להריון מרובה עוברים – הריון שנגמר בלידה של תאומים או אפילו שלישיות. תאומים זה יפה וחמוד אבל גם הריון בסיכון עם סיכוי מוגבר לסיבוכים כמו לידת פגים. סיכון נוסף, נדיר יחסית, הוא שהאשה תפתח גירוי יתר שחלתי. תרופות הפוריות עלולות לגרום לשחלה להתנפח. זה גורם לאשה כאבים, איבוד נוזלים וקוצר נשימה. מקרים קלים מטופלים במשככי כאבים ושתייה רבה של מים. מקרים חמורים דורשים אשפוז וטיפול בבית חולים.

עם זאת, IUI נחשב טיפול לא מסוכן, מהיר ופשוט מבחינה רפואית. ההזרעה מבוצעת תוך שתי דקות בלי הרדמה וללא ימי אשפוז. אחוזי ההצלחה הם בממוצע 15% לטיפול. ככל שהאשה צעירה יותר, כך הסיכוי גדל. אם כעבור 5-6 נסיונות לא מושג הריון, לרוב רופא הפוריות ימליץ על IVF.

זוגות רבים ונשים רווקות נעזרים ב IUI כדי להקים משפחה. הקדמה הטכנולוגית והרפואה המודרנית מחוללים ניסים של ממש ומביאים שמחה אמיתית לבתים של אנשים. קירות מרפאות הפוריות מצופות עד אפס מקום בתמונות של תינוקות עם מכתבי תודה לרופאים.

עוד בנושא:
פופולארי באתר: