אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

למה לא כדאי לוותר על עורך דין רשלנות רפואית?

עורך דין רשלנות רפואית

אנשים רבים שמרגישים שהם תלויים בצוות הרפואי אבל אינם מחלימים כראוי או שברור שמצבם מסתבך, מרגישים אשמה או קושי נפשי להגיש תביעה מוצדקת על מקרים ברורים של רשלנות רפואית. זה נובע בדרך כלל מתחושה של תלות באנשי הרפואה אבל גם בגלל הרצון לשים את הכל מאחור ולהתרכז בהחלמה, נפשית ופיזית, ולא להשקיע מאמץ בתביעה. אלא שכאן בדיוק טמונה הסיבה להגשת תביעה כזאת: מישהו חייב לפצות אתכם במקרים שבהם תצטרכו לשלם על הטיפולים שנובעים מכך ועל אובדן כושר עבודה, ולכן מומלץ לעשות את המאמץ ולצאת לדרך המשפטית.

למה להגיש תביעה על רשלנות רפואית?

לרשלנות רפואית יש קריטריונים ברורים שאפשר לברר, ויש גם הצדקה טובה להגשת תביעה כזאת. במקרים של נזקים רפואיים שעלולים לגבות מחיר יקר מכם בעתיד, רק מי שגרם למצב הזה צריך לשלם על כך משום שהעלויות הכספיות, הקשיים הפיזיים והמחיר הנפשי פשוט יגבו מכם הרבה יותר נזק מאשר ההליכים המשפטיים. אם נפגע כושר העבודה שלכם בגלל סיבות רגשיות או גופניות ואם אתם אמורים לשלם על טיפולים רפואיים ופסיכולוגיים שנובעים כתוצאה מהנזק שנגרם לכם, אין שום סיבה שתוותרו על מה שמגיע לכם גם אם זה ידרוש מכם להישאר עוד כמה זמן בתהליך עד שהצדק ייעשה. כל עורך דין רשלנות רפואית יאמר לכם שזה לא אמור לצאת מהכיס שלכם אם זה קרה בגלל טעות בשיקול דעת, הזנחה או רשלנות פושעת.

מה חשוב לדעת על רשלנות רפואית?

לרשלנות רפואית יש מאפיינים ברורים ויש דרך להוכיח זאת. הבעיה היא שברגע שקורה משהו מנסים להתרכז לפעמים בטשטוש האמת ולכן מרגע שקרה לכם משהו שלא היה צריך לקרות והוא חורג מרמת הסביר בטיפול רפואי, מומלץ לאסוף תיעוד רפואי ואחר כדי להוכיח זאת בבוא העת. זה כולל גם הקלטות, צילומים, לקיחת זמנים ושמות למתן עדויות בעתיד, וגם לדרוש מכל איש צוות רפואי לתעד כל מהלך שנעשה אצלכם ולחתום בשמו. זה לא חייב להיעשות בהתרסה או בכעס, אלא בצורה מנומסת ואסרטיבית, אבל דעו שכל מה שתצליחו לאסוף ישמש אתכם במקרה שהתהליך ישתבש ותצטרכו להגיש תלונה.

התיישנות העבירותלרשלנות רפואית יש תוקף ברור. עורך דין מומלץ רשלנות רפואית יבדוק את התאריכים ויודיע לכם אם אתם זכאים עדיין להגיש תביעה על רשלנות רפואית. זה יכול לקרות במהלך הריון ולידה, ואז יש לכם יותר שנים להגיש את התביעה משום שהזכות לתבוע עוברת גם ליילוד עד גיל מסוים, וזה יכול לקרות במהלך טיפול רפואי. חשוב לעקוב אחר מהלך הטיפול וההחלמה ולרשום כל תופעה כדי שאפשר יהיה לדעת אם אתם יכולים עדיין לממש את זכותכם. זאת הסיבה שיש לגשת מוקדם ככל האפשר לייעוץ אצל עורך דין רשלנות רפואית שיבדוק את המקרה שלכם.