אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

למי כדאי להתחיל לימודי פסיכותרפיה?

לימודי פסיכותרפיה

לפני שאתם בוחרים תחום לימודי כזה או אחר, עליכם להבין האם התחום מדבר עליכם. כיום ישנם לא מעט תחומים שכל אחד יכול ללמוד, ולכן חשוב מאוד שתבינו עד כמה התחום שבו אתם מתעניינים רלוונטי עבורכם. אם אתם רוצים להתחיל ללמוד לימודי פסיכותרפיה, חשוב מאוד שתבינו בדיוק למי תחום הלימוד הזה מיועד.

כך תוכלו להגיע למצב שבו אתם עושים בחירה שהיא הנכונה ביותר עבורכם. באמצעות הבחירה הנכונה אתם תאפשרו לעצמכם ללמוד את התחום שבאמת מעסיק אתכם מצד אחד, ומצד שני לדעת שאתם לומדים תחום שתוכלו לעסוק בו בעתיד. אז מה אתם צריכים על מנת להשתלב בצורה טובה במסגרת לימודי פסיכותרפיה?

עד כמה חשוב לכם להשפיע על אחרים?

אחת מהסיבות לכך שלא מעט אנשים מתחילים לימודי פסיכותרפיה היא הרצון שלהם להשפיע על האחרים. באמצעות טיפולי פסיכותרפיה לא מעט אנשים יכולים לשקם את חייהם ולהרגיש כי יש מישהו שמקשיב להם. לכן אם אתם רוצים לראות אתכם משפיעים על אנשים אחרים ומצליחים לגרום להם לצמוח, זה בהחלט תחום שיכול לעניין אתכם.

לימודי פסיכותרפיה לא יהיו רלוונטיים לכאלה שלא מרגישים סיפוק מלראות אחרים מתקדמים. מי שאוהב להתקדם באופן עצמאי אולי יחשוב כי בתחום הזה הוא לרוב עומד במקום, אך בפועל כל סיוע שאתם מגישים לאנשים אחרים מקדם גם אתכם במקום מסוים.

עד כמה אתם מסוגלים להקשיב לאחר?

אומנם לימודי פסיכותרפיה יגרמו לכם ללמוד לא מעט טכניקות ושיטות שונות לסיוע. אך המהות המרכזית של כל שיטת טיפול היא יכולת ההקשבה שלכם לכל אדם שמגיע לקבל את הטיפול. אם אתם מרגישים שאין לכם את היכולת להקשיב, אתם ככל הנראה לא תצליחו למצוא את עצמכם מתקדמים בתחום הזה.

ההקשבה היא חלק בלתי נפרד מהצלחת כל טיפול, מרבית האנשים שמגיעים לטיפולים הללו עושים זאת רק בגלל שאין להם שום מקום אחר לפרוק את מה שהם מרגישים. אתם צריכים להיות גם אוזן קשבת וגם מקור ייעוץ פורה שיודע גם לספוג וגם להוציא החוצה, בדיוק כמו הלב שלנו.

עד כמה אתם מסוגלים לצאת מהקופסא?

אחרי שאתם שומעים את כל הסיבות שבגינן המטופל מגיע אליכם, בסופו של יום אתם גם צריכים לספק לו הכוונה מדויקת. במסגרת לימודי פסיכותרפיה אתם מקבלים לא מעט כלים שאמורים לסייע לכם ביום שבו תצאו החוצה, אך בפועל היצירתיות שלכם היא זאת שתעשה את כל התפנית.

אתם צריכים לחשוב מחוץ לקופסא ולספק לכל מטופל שיטות שונות על מנת שהוא יוכל להתמודד עם המצב שבו הוא נמצא. תזכרו כי לכל מטופל שיגיע אליכם בעתיד יש את סיפור החיים שלו, ולכן לכל מטופל תצטרכו להגיש את הפתרונות שרלוונטיים אליו – זה מה שיכול לעשות את השינוי הגדול ביותר.