אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

עובדים מהבית? ככה תצרו סביבת עבודה מושלמת!

מי שעובד מביתו, יודע עד כמה עבודה במרחב אישי מלטף מסוג זה, יכולה להיות נעימה. מי שעובד מהבית: יכול לנהל את זמנו לפי הצרכים שלו, לעבוד בקצב איטי או מהיר, לצאת מוקדם מהעבודה, ואף לעשות הפסקות מבורכות עבור תרגול יוגה, טיול באוויר הפתוח או סתם ככה לנשמה –  תוך שעבודה כזאת נותנת המון חופש פעולה..

ובכל זאת, כדי לעבוד נכון ובצורה פרודוקטיבית, רצוי לייעל את סביבת העבודה שלכם, בעוד שציוד כמו מחשבים, מדפסת, טונר למדפסת, שולחן עבודה ועוד: כולם אמצעים דרושים עבור כל אדם שעובד מביתו.

אז איך אפשר ליצור סביבת עבודה נכונה? הנה טיפים מעולים לעובד המבוית:

צרו סדר יום ברור – זה נכון, כאשר מתעוררים על ידי יקיצה טבעית, לוקחים את הזמן כדי להכין קפה טוב ואף משתהים דקות ארוכות במקלחת: היום שלכם מתנהל בצורה ידידותית יותר. עם זאת, גם לעובד מהבית חשוב כי יהיה סדר יום ברור. לכן יש לנהל נכון את שעות העבודה, לקבוע שעות בהן תסיימו את כל המשימות ואף להכין מערכת שעות באמצעותה תוכלו לעקוב אחר הנעשה ולהשלים משימות.

הפסקות – גם אם אתם רוצים לסיים כמה שיותר מהר את עבודתכם, חשוב כי תעצרו בכל שעה להפסקה קלה. בזמן ההפסקה אכלו משהו קטן, צאו למרפסת או לגינה, מתחו את הגוף ותרגלו כמה דקות של יוגה. בכך ניתן לשמור על ערנות וגוף בריא.

הצטיידו בציוד מתאים – כדי לשמור על סביבת עבודה נעימה ותומכת, הצטיידו בציוד מתאים כגון: שולחן עבודה נוח, כיסא אורתופדי שנועד לישיבה מרובה מול מחשב, מדפסת קטנה ביתית כמו גם טונר למדפסת שיתאים לצרכים שלכם. במידה ויש לכם חדר מיותר, הגדירו אותו כחדר עבודה ונסו לא לערב בין חדר השינה למשרד.

אווירה נעימה – דאגו בכל סוף יום לסדר את מקום העבודה שלכם. סגרו את המחשב עם סוף היום והכניסו אותו אל תיק שישמור עליו מאבק. כבו את העכבר לחסכון בסוללה, ונקו את שולחן העבודה. כדי ליצור הבדל ברור בין יום העבודה שלכם לשעות הפנאי: מומלץ לסגור בערב את חדר העבודה או לקפל ציוד שמצוי במקומות כמו פינת האוכל, סלון, חדר הטלוויזיה ושאר חללים בבית.

צרו קשר עם העולם החיצוני – מי שעובד בבית, יודע כי ישנם ימים בהם אינו מוציא הגה מפיו במשך שעות שלמות! כדי לא להתחרפן, מומלץ מידי פעם לשבת ולעבוד בבית קפה קרוב, או לנסות לארגן חלל עבודה משותף בו תעבדו עם חברים או מכרים, פעם בשבוע. נסו לא להתנתק לגמרי מהעולם, ובכך צרו לעצמכם הזדמנויות וקשרים חדשים. כל אלה ואחרים יעזרו לכם לעבוד בכיף מהבית ואף להרוויח את לחמכם בצורה נעימה ועצמאית!