אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

קורא ברקוד – איך לקרוא את זה נכון?

שיטת ברקוד הינה שיטת קידוד ואיסוף נתונים באמצעותו של קורא ברקוד. כאשר מתייחסים אל הברקוד, מתייחסים אל דבר שהוא חלק בלתי נפרד מאיסוף כל הנתונים ואליו מתלווה התוכנה והאפליקציה המתאימים. השימוש בשיטה תפס תאוצה עם השנים, למעשה מזה שלושה עשורים, שיטה זו היא שמייעלת את רשתות השיווק הקטנות והגדולות ביותר בארץ ובעולם. באמצעות הברקוד, אפשר למעשה לאסוף את כל הנתונים של כל המוצרים שנמצאים בחנות מרגע ההגעה שלהם מהמשווק ועד ליציאה שלהם מהחנות עצמה. אז איך זה עובד? רוצים לדעת אילו מוצרים נמצאים אצלכם במדף? בואו להיווכח בעצמכם כיצד קורא  ברקוד יכול להפוך את החיים שלכם קלים יותר מתמיד.

מכשירי ברקוד – הכול אודות השיטה

קורא ברקוד הינו מכשיר שניתן למצוא בלא מעט מקומות, נכון להיום, בטכנולוגיה החדישה ביותר, אפשר לראות אותו בתעשייה, בחיי היום יום, ארגונים, ייצור ואפילו מוצרים הבאים מתחומי המחשב, הייטק, מזון ועוד. כאמור, הברקוד נמצא בכל מקום ומקום ונכון להיום גם המחסנים הממוחשבים לא פוסחים על השימוש בו, אם לומר את האמת, אפשר למצוא אותו גם במעבדות, רפואה וכל מערכת מידע ממוחשבת אחרת ולמה? בעיקר כי זה חוסך זמן ויודע לייעל כל ארגון בצורה הנכונה ביותר. לא יודעים איפה נמצא כל מוצר ומוצר שלכם? באמצעות ברקוד אפשר להיות יותר מאורגנים גם אם זה לא הצד הכי חזק שלכם. ברקוד, צירוף של פסים שחורים ולבנים בעובי ורווחים משתנים, כל מספר או אות מקבלים פסים שחורים הם הופכים את זה לקוד וכאן, בדיוק כאן, נכנס למעשה קורא ברקוד לפעולה וסורק את הברקוד עצמו, מפענח ומשדר באמצעות מקלדת או שדר תקשורת המתאים לכך. חשוב לציין, על המחשב יש תוכנה שמבינה ויודעת איך לעבוד ולהבין את השדר הזה.

האם יש סוג ברקוד אחד בלבד?

בהחלט לא, יש לא מעט סוגים של ברקודים, מבין כל הסוגים, יש כמה וכמה וכמה לרבות שיטות חישוב משתנות. יש מצבים קבועים ויש יישומים משתנים. השינוי הזה מטרתו להתאים לכל יעד באשר הוא, לצורך העניין, לרשתות השיווק יש צורך אחד, תעשיות הרפואה, מזון, אלקטרוניקה ועוד. לכל ארגון כזה יש שייכות של סימבולגויה שונה הבאה לידי ביטוי בקודים שהם צירופי מספרים ואותיות.

כמה סוגים של קוראי ברקוד קיימים?

שלא כמו הברקוד עצמו, כאשר מדברים על סוגים של קורא ברקוד, מדברים על שלושה במספר, האחד מחובר לכבל תקשורת למחשב, אחד למכשיר הנייד ואחד קשור במסופון. אז בשיטה הראשונה, קוראי הברקוד מחוברים עם כבל למחשב, בשיטה השנייה באמצעות אנטנת בסיס כאשר המרחק יכול להגיע עד ל100 מטרים ויותר ואילו בשלישית – ישירות אל מסופון. במצב של מסופון, העניין קצת משתנה, שם ניתנת האפשרות לאגור נתונים אחת לכמה שעות בלבד ואז לפרוק אותם ישירות אל המחשב.