אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

ריב אוהבים: ככה תשפרו את היחסים בבית

 

כולנו מכירים את זה. אנחנו חוזרים מיום עבודה שגרתי, או מתעוררים לבוקר של חופש, מצפים לרגע בו נפגוש את בני הזוג שלנו, ואז, כאשר אנו נפגשים עם בני הזוג, מדברים או דנים בחיי היום יום, כמו גם מבצעים פעילות כזאת או אחרת – מתחיל לפתע – ללא אזהרה מוקדמת – ריב או ויכוח קולני עם בני הזוג. במקרים כאלה של אי הסכמות, חוסר הבנה או שגרה שמובילה לשעמום – אנו מוצאים עצמנו פוגעים ביקרים לנו מכל, זאת באמצעות ריבים קולניים, האשמות, וחוסר עניין. בכך, הכוונה שלנו לבלות ערב נעים או יום כיפי עם האהובים שלנו – מסתיימת במפח נפש. אז כיצד נמנעים מריבים מטופשים? הנה כמה טיפים לשיפור היחסים בבית:

 

מציאת תחומי עניין ובילויים משותפים

שעמום ושגרה יכולים להתיש ולהוביל להיטפלות אל בני הזוג, כמו גם שגרה עוינת שמובילה לריבים מטופשים. במקרים כאלה רצוי למצוא נושאי שיחה עם בני הזוג באמצעות אתר חדשות עדכני, כמו גם לברר אודות בילויים שישנם לזוגות או לכל המשפחה. באמצעות בילוי משותף פעילויות ותחומי עניין נעימים – אפשר להתחיל לבסס את הזוגיות על פעילות נעימה ומקרבת. 

יצירת תקשורת פתוחה יותר

לעיתים, הגורמים לריבים וויכוחים – טמונים בחוסר תקשורת נכונה בין בני זוג. במקרים הם כל בקשה או טרוניה הופכת לריב קשה. לכן יש להבין כיצד מדברים בצורה נינוחה ומכילה יותר. הבנה כזאת אינה 'עניין של מה בכך' וחשוב לעבוד על הדרך לשוחח בצורה מכילה באמצעות יועץ זוגי. 

שמירה על ריגוש במערכת היחסים

חשוב בין היתר לשמור על ריגוש במערכת היחסים. הפתיעו אחד את השנייה עם מתנה מתחשבת מידי פעם, צאו לבלות ממש כמו בדייטים הראשונים שלכם: ארגנו ארוחות ערב נעימות וצאו לפעילויות משפחתיות בסופי שבוע. 

טיפוח עצמי ונתינת מרחב

אחד הצעדים שיש לעשות בעת ריבים חוזרים ונשנים, הוא מתן מרחב לבן או לבת הזוג. לעיתים, המצאות של שני בני הזוג תחת קורת גג אחת לזמן ממושך, עלולה להוליד ויכוחים וריבים מיותרים. לכן חשוב שלכל אחד מבני הזוג יהיה תחביבים וחיים מחוץ למערכת היחסים. בשל כך מומלץ להירשם לחוגים או לקורסים מעניינים, למצוא חברים לבילוי, לצאת לקניות או ליום טיפוח הגוף והנפש, ולעשות את הדברים שאפשר לחוות כאדם עצמאי. בכך, תוכלו לשמור על מערכת יחסים תקינה, חפה מריבים ומלאת עניין.