אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

שיווק באינטרנט בישראל – כמה קשה ולמה?

אם תקראו קצת בעיתונים ואם תשימו לב למה שמספרים בחדשות, המספרים מדברים בעד עצמם ובעד החברות שמניעות אותם, כמעט 20% מתקציבי החברות (בעיקר גדולות) הולכים על שיווק בדיגיטל / שיווק באינטרנט, משמע, פרסום בפייסבוק וקידום ממומן / אורגני בגוגל. למה? מה יש שם שאין יותר בעיתונים? בעיקר מעקב.

כמה פרסומות אתם צורכים בטלוויזיה אתם יודעים? מאות? אלפים? אני אשאל משהו חשוב יותר, האם אתם באמת מתקשרים לאותן פרסומות? לאותן חברות? בואו נדבר תכלס, אם לא מדובר בחברה גדולה ומוכרת, אתם בכלל לא תשימו לב שהייתה פרסומת כרגע, נכון? קחו למשל את איזי, עד לא מזמן הייתה אפליקציה בלבד שעובדת כאינדקס עסקים פשוט, אבל משום שהיא מפרסמת כל כך הרבה בטלוויזיה לאחרונה, היא לא בנתה קהל גדול יותר, לא, היא פשוט בנתה אמון מול קהל היעד הרגיל שלה – זה שנמצא באינטרנט.

איפה היום מפרסמים המפרסמים הגדולים והקטנים?

  • קידום בפייסבוק

קידום בפייסבוק זו הדרך ליצור ביקוש, להגיע לכל אלו שנמצאים בפייסבוק כל היום ולנסות להציע להם משהו, כל דבר, החל מטיול ג'יפים בצפון ועד לטבעת זהב מהממת ליציאה מרשימה בערב. אז אין ספק שזה עובד מדהים ואפשר לייצר משם אחלה מכירות, אבל זכרו, מדובר ביצירת ביקוש, משמע, כדאי לכם מאוד לפרסם בפייסבוק רק דברים שיכולים לבנות אמון עם המותג וקהל היעד שלכם, לא לנסות למכור בכוח. בשביל זה יש ערוצי מדיה אחרים.

  • קידום בגוגל

קידום בגוגל יכול להתחלק לשני מישורים, לחלק של המודעות הממומנות, שגם כאן, מדובר בעיקר על משפטי מפתח שהייתם רוצים למכור את המוצר שלכם לקהל היעד, אבל בדיוק כמו המישור השני של גוגל, הקידום האורגני, אפשר בגוגל לקצור את הביקוש, משום שבגוגל אנשים מחפשים דברים מאוד ספציפיים, ואם אתם רוצים לקבל תנועה אמיתית לאתר שלכם, משמע, תנועה מכוונת מטרה, כדאי לכם מאוד לקדם את האתר שלכם בגוגל, (גם אם זה אורגני וגם אם זה בעזרת מודעות ממומנות בשורה העליונה של גוגל)

מה הכי חשוב בפרסום בדיגיטל?

הכי חשוב, ללא ספק, זה נושא המעקב. הרי היום, אחרי שנים רבות שהיינו רגילים לפרסם בטלוויזיה במיליוני שקלים (כדי להגיע למיליוני אנשים מן הסתם) יש לנו סוף סוף דרך לדעת גם מי באמת יצר איתנו קשר ובהקשר לאיזו מודעה? האם מהמודעה שלנו בפייסבוק שסיפרנו על זה שהיינו בכנס? או שמא בזכות הפרסום בגוגל, הבאנר ההוא שמופיע במאקו פעם בכמה שעות במדור הטכנולוגי. שימו לב, אחרי הכל, אם אתם כבר הולכים לפרסם בדיגיטל, חשוב מאוד שתעשו זאת בעזרת מעקב איכותי על מנת שלאחר כל פרסום אפשרי, תוכלו לנטר, בשביל מה יצרנו לנו את האינטרנט, בכדי שנבין טוב יותר, אז למה שלא נפרסם בצורה חכמה יותר מהיום? (רוצים לדעת עוד על קידום אורגני – כנסו למדריך של שמול, מקיף במיוחד)