אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

תואר ראשון בתקשורת משפיע על העתיד

הנוף התקשורתי משתנה מרגע לרגע. המדיה המסורתית שהתמקדה בעיקר בעיתונות המודפסת, ברדיו ובטלוויזיה, מאבדת את הקוראים והצופים. המדיה ה"חדשה", המתמקדת ביוטיוב, בטוויטר ובפייסבוק, מתחרה על תשומת לב הציבור באמצעות מצעד יציב של אפליקציות המותאמות אישית לאינטרסים של המשתמשים שלהם.

טלפונים חכמים נמצאים במיליוני כיסים ותיקים, ומחליפים במהירות את הכלים הישנים ליצירת תמונות, קטעי וידיאו ופודקאסטים.

תכניות ממוקדות לתואר ראשון בתקשורת

בכירים בהנהלת אוניברסיטה מודעים היטב לכך שכאשר הם החלו ליצור תכנית חדשה לתואר ראשון בתקשורת, הם מתמקדים בחשיבה על מה שמעסיקים מחפשים, ומה צריכות להיות התוצאות הסופיות מבחינת הבוגרים.

מה ששומעים שוב ושוב הוא כי המעסיקים רוצים אנשים שיכולים לחשוב באופן יצירתי, לקבל החלטות ולפתור בעיות, ולא משנה אילו שינויים טכנולוגיים יבואו בדרכם.

למה צריך תואר ראשון בתקשורת?

בעבר, הלימודים באוניברסיטה התמקדו בתרבות ומדיה, אך היום מעצבי תכניות הלימודים הסירו הדגשים אלו ומצב זה פתח את הדלת לתואר חדש, המתמקד בגישה מורחבת לתקשורת ומדיה. בעוד שהרקע החינוכי הכולל לימודי תקשורת, הנטייה של התלמידים היא לגשת לתכנית תואר ראשון בתקשורת מכיוונים חדשים שונים.

הגישה בעבר הייתה תיאורטית, בעוד שהגישה החדשה היא מעשית יותר, ומנהלי תכניות התואר מתמקדים בחשיבה על האופן בו ניתן להשתמש בחומר הנלמד במהלך התואר לפיתוח קריירה בתחום התקשורת.

מה שמנהלי התכניות לא רוצים לעשות הוא להגביל את עצמם בצורה אחת של תקשורת או אפילו לדרך אחת של תואר בתקשורת שבו ניתן להשתמש בקריירה.

הרצאות של מיטב המומחים בתחום

לימודי תקשורת באוניברסיטה מועברים על ידי עורכים וכתבים שעברו לעידן הדיגיטלי, כולל מפתחי אפליקציות, מעצבי משחקי וידיאו, חוקרים ולפטוריסטים, מנהלי שיווק ומומחי יחסי ציבור.

התוצאה היא דגש על סיפורים, ניתוח נתונים, אתיקה ויישום בעולם האמיתי, המאפשר תקשורת עדכנית ומשופרת. כל ההיבטים האלו כלולים בתוצאות הלמידה הצפויות של תלמידים לתואר ראשון בתקשורת.

ברגע שמנהלי תכניות הלימודים יודעים מה הן תוצאות הלמידה, קל קצת יותר להבין מה הקורסים צריכים להכיל על מנת לסייע לתלמידים להפגין שליטה בחומר הנלמד. המטרה היא שהתלמידים יוכלו להראות למעסיקיהם יכולות מוחשיות ולנהל פרויקטים ספציפיים של מדיה.

יתרונות תואר ראשון בתקשורת

אחד היתרונות של התכניות החדשות בלימודי תואר ראשון בתקשורת הוא הדגש המתמשך על רכישת השכלה נרחבת. לא ניתן להחליף את הרקע ללימודי הרוח, אך ככל שיש את המורשת התרבותית בהישג יד, ניתן לספק סיוע לכל עסק שעובדים עבורו. אם כל מה שאתם עושים הוא להתמקד בקבלת הזכות להשתמש בטכנולוגיה, מפסידים.

מנהלי האוניברסיטה יודעים גם שהתלמידים בתכנית צפויים להביע ממגוון תרבויות. התלמידים רוכשים מיומנויות שמאפשרות להם להיות מנהלים בחברות, אבל הם צריכים להביא משהוא אחר לשיחה.

בשורה התחתונה: מעצבים עתיד מתקדם

תכנית התואר היא מעשית כי היא לוקחת אנשים מיומנים ומרחיבה את יכולותיהם כך שהם יכולים להביא אפילו יותר לתפקיד אליו הם מתקבלים. יש להם כישורים מעניינים יותר, השיח שלהם עשיר יותר, ויש להם רעיונות חדשים.

המטרה העיקרית של מנהלי האוניברסיטה היא להרכיב קורסים שמעודדים חדשנות שתנחה את הפעילות של הבוגרים בכל תחום של קריירה שיבחרו לעסוק בה.