קיימים סוגים שונים של משברים. משבר הוא אירוע יוצא דופן. משהו חריג שאנחנו לא רגילים להתמודד איתו ביום יום שלנו. שמדברים על משבר בארגון או חברה, מדובר במשהו שיכול לגרום לסוג של פגיעה או סיכון היכולים להוציא את הארגון כולו מאיזון. ניהול משברים הוא כלי שמנהיגים רבים מחזיקים בערכת הכלים הארגוניים שלהם, אבל מקווים בסתר ליבם שלעולם לא יצטרכו להשתמש בו בקנה מידה גדול. בעוד שמצבים קלים מתעוררים באופן קבוע במהלך העסקים, בעיות בקנה מידה גדול יותר עלולות לסיים את הקריירה ולהרוס ארגונים שלמים אם מטפלם בהן בגישה שאינה נכונה.
ניהול משברים בעידן הדיגיטלי
בעלי עסקים רבים מאמינים שהם יודעים מה היו עושים במצבי משברים, אבל עד שהמשבר מתרחש, לא ניתן לדעת באמת איך להתנהג. זה המקום שבו תקשורת משבר הופכת להיות חשובה להפליא, ושירותי יועץ לניהול משברים חיוני להתמודדות נכונה. למידע נוסף לגבי ניהול משברים לחץ למעבר לאתר.
בתקופה שבה טכנולוגיה מבוססת ענן נפוצה, התחום הדיגיטלי הוא השוק החדש, ומשברים גדולים מתרחשים בתדירות גבוהה, כך שמנהיגות חייבת להיות מוכנה מראש לנהל משבר בעידן הדיגיטלי. אחד היתרונות של הרשתות החברתיות הוא ההזדמנות להעלות את הפרופיל הציבורי של בעלי עסקים ואנשים פרטיים.
אמנם אין זה הכרחי שכל מנהיגות תאגידית תהיה פעילה באופן יוצא דופן ברשתות החברתיות מנקודת מבט אישית, אבל חשוב מאוד שהחברה תהיה פרואקטיבית בבניית אמון מיום הקמתה.
בעלי עסקים צריכים לרכוש את המנהיגות שלהם מול לקוחות ולתקשר לעתים קרובות ברשתות החברתיות, כדי לגרום להם ליצור קשר אישי עם החברה ולהראות שיש אנשים מאחורי הבעיות, אם וכאשר הן מתעוררות.
איך נוצר משבר ואיך אפשר להתמודד איתו?
כדי לנהל את המשבר, צריך להבין את המאפיינים שלו ולזכור שהמטרה היא תמיד למזער ככל הניתן את הנזקים שיכולים להיווצר כתוצאה מהמשבר. משבר יכול לגרום לבעיות פיננסיות, בעיות תקשורתיות, בעיות ארגוניות, תהליכים שתוכננו ועוד. הוא יכול גם לגרום לכעס בקרב הציבור או לאי שביעות רצון אצל הלקוחות שלנו. כדי לנהל את המשבר ואף לצאת ממנו, כדאי לפנות לאיש מקצוע או חברה מקצועית לניהול משברים.
תוכנית לניהול משברים
כשעולם התקשורת עובד במחזוריות מסביב לשעון, כך גם צוות מנהיגות חייב לפעול. יש להכין פרוטוקולי תקשורת לשעת חירום והקפיד על יישומם.
הצוות שלכם חייב לשדר מסר אסטרטגי ומאוחד באופן מידי ולעקוב אחר תוכנית התקשורת שלכם לניהול משברים, שצריכה להיות נגישה ולהיבדק אחת לשלושה חודשים עד חצי שנה.
תקשורת עם העובדים
שיטת הפעולה הטובה ביותר היא תקשורת מידית וחימוש כל המעורבים בכל מה שהם צריכים כדי לתקשר שלא רק שאתם בעניינים, אלא שהמצב לא יתרחש שוב.
תקשורת נאותה אינה כוללת רק שיחות ברשתות חיצוניות, אלא כוללת גם שיחות עם העובדים שלכם על מנת לוודא שהם יכולים להשתלב עם צוות המנהיגות ולהישאר מחוברים לחזון הכולל שלכם.
פריסת מותג המנהיגות
מותג מנהיגות מבוסס הוא אחד הנכסים הארגוניים הגדולים ביותר בתקופות של סכסוכים ארגוניים. מותג המנהיגות נובע בדרך כלל מהמנכ"ל שלכם, אבל הוא מבוסס יותר על מה שהמנהיגים שלכם ידועים בארגון, והוא מודיע את האופן בו העובדים שלכם צריכים לפעול בכל עת.
מותג מנהיגות פירושו גם שאנשים בכל הרמות יודעים באופן אינסטינקטיבי את האופן בו עליהם להתנהל במשברים כי הידע מושרש בתרבות הארגונית ובכל התנהלותם. הם מציבים את הלקוח במקום הראשון, מגנים על הזהות הארגונית ונשארים ממוקדים במטרה.
בשורה התחתונה, צניעות היא המפתח
אחד הנכסים הגדולים ביותר של מנהיגים הוא ענווה. בעולם המהיר של היום, טעויות חייבות להתרחש. הודאה באשמה והכרה בטעויות במהירות מפרידה בין מנהיגים גדולים לאלה שנכשלים.