מי שיש לו אוריינטציה טיפולית ויכול להיות קשוב לאנשים אחרים – יכול מאד להיות שיתאים לו לעבוד בתור מדריך בפנימייה של נוער בסיכון, עבודה שלאחרונה יש הרבה מודעות כלפיה. אם בעבר פנימיות והוסטלים אלה היו מתקיימים מתחת לפני השטח, הרי שהיום חשוב מהם שהם יהיו במודעות ושיהיה ברור היכן הם נמצאים וכמה חשובה העבודה שלהם. מוסדות אלה מספקים מסגרת לימודים, תעסוקתית או משפחתית לבני נוער שאין להם עורף משפחתי משלהם אך חשוב להגן עליהם ולספק להם מסגרת חיים נורמטיבית, מה שעד כה יתכן והם לא חוו. מדובר בעבודה טיפולים עמוקה אך חשובה, שכן המדריך יכול להפוך לדמות משמעותית עבור אותם נערים או נערות ולגרום להם להבין את משמעות החיים, לתת אמון מחודש בבני אדם ולחפש עבור עצמם את מסלול החיים כפי שמתאים להם כבוגרים. המגורים בפנימייה חשובים ומאפשרים למדריך להציע זמינות מסביב לשעון עבור החניכים, כל אחד עם הסיפור האישי המורכב שלו.
איך הופכים להיות מדריכי נוער ומוצאים עבודה בפנימייה?
בכל רחבי הארץ אפשר להתוודע לפנימיות, מוסדות או הוסטלים שבהם מתגוררים נערים ונערות בסיכון שאפשר לעבוד בהם, עם או בלי מגורים. העניין של המגורים יכול להיות מועיל ונוח, שלא לומר דרוש, הן עבור אותם נערות ונערים שמתגוררים בפנימייה והן עבור המדריך עצמו. יש משהו מאד מחייב במתן זמינות מסביב לשעון ולחניכים יהיה הרבה מאד שקט נפשי כשהם יודעים שהמדריך צמוד אליהם ודואג לרווחתם. את העבודות והתפקידים האלה אפשר למצוא בפורטלים של חיפוש עבודה תחת הקטגוריה של נוער בסיכון דרושים מדריכים, רכזים או אפילו מנהלי פנימיות. חשוב להבין את המשמעות של תפקיד, שכן הוא כרוך בחוסן אישי, נפשי ומנטלי חזק ונדרשת רגישות סביבתית וחברתית גבוהה במיוחד. במקרים רבים גם המדריכים בעצמם עוברים טיפולים אישיים על מנת לוודא שהחוסן שלהם נשאר גבוה וחזק ושהתפקיד לא שוחק אותם מהר מדי, שכן מדובר בתפקיד שוחק במיוחד מבחינה רגשית ומנטלית. עם מעטפת כזאת מי שנמשך לעולם זה יכול לקנות את עולמו ולהפוך להיות דמות משמעותית ומהותית.