אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

הידעתם? בדיקות דם יכולות להקדים תרופה למכה

בדיקות דם

הדעה הרווחת היא שבדיקות דם יש לעשות מדי שנה. בדיקת דם היא בדיקה די שגרתית, הבאה לבדוק שכל מדדי הגוף שלנו תקינים ובמידה הנכונה. במידה ויש חוסר כלשהו בגוף ידע רופא המשפחה לתת את התוספים המתאימים ולהיפך. גם אם אתם רואים את החיים שלכם כחיים נורמטיביים, מרגישים טוב ואפילו עושים פעילות ספורטיבית כמה פעמים בשבוע, אין זה אומר שהגוף שלכם בריא כמו שאתם תופסים אותו.

בדיוק בשביל זה קיימת ההמלצה לעשות בדיקת דם אחת לשנה. כך, אם משהו משתנה, הן ברמה הממוצעת והן ברמה מסוכנת יותר, פער של שנה יהיה פער מזערי לרפואה.

אם אתם לא הולכים מדי שנה לעשות בדיקות דם, וגם אם אתם כן, בדיקות דם יכולות להציל אתכם, הנה דוגמאות לכך שבדיקת דם שנתית יכולה לחסוך לכם כאבים מיותרים הן נפשיים והן פיזיים –

אנמיה

אנמיה קורית כאשר קיימת ירידה במספר כדוריות הדם האדומות בגוף. מדובר בהפרעת דם די נפוצה השייכת לכלל האוכלוסייה. הסימפטומים יכולים לכלול כאבי ראש, חזה ועור חיוור. אנמיה יכולה להופיע לאחר מחלות אחרות המפריעות לכדוריות הדם האדומות לתפקד בצורה בריאה. בדיקות דם רלוונטיות יוכלו לעזור לכם לפענח האם מדובר במקרה שלכם באנמיה או האם חסרים לכם וויטמינים שונים בגוף כאשר חולשה יכולה לנבוע גם כן ממחסור בוויטמינים מסוימים.

סוכרת

סוכרת היא מצב הפוגע ביכולת של הגוף לעבד גלוקוז בדם. משמע, היכולת לעבד סוכר בדם נפגעת. ללא טיפול נכון, סוכרת יכולה להוביל להצטברות של סוכרים בדם, דבר שעלול להגביר את הסיכון לסיבוכים כמו שבץ ו/או מחלות לב שונות. בדיקות דם שונות יכולות לקבוע את סוג הסוכרת הקיים לכם, במידה וקיים, ולפי סוג הסוכרת לנהל את הטיפול הרפואי אותו אתם צריכים. חשוב לציין כי סוכרת לאו דווקא נובעת מעודף משקל וכי היא יכולה להתפרץ גם בילדות, כשמה כן היא, סוכרת נעורים.

אי ספיקת כליות

אי ספיקת כליות נגרמת בעקבות כשל של הכליות לסנן פסולת מהדם שלכם. כאשר הכליות מאבדות את יכולת הסינון  שלהן רמות הפסולת המצטברות בדם עשויות להיות מסוכנות מאוד. המבנה הכימי של הדם שלכם יכול להשתנות ולצאת מאיזון. אי ספיקת כליות מתפתחת יחסית מהר, בתוך כמה ימים והיא שכיחה ביותר אם שהיתם בבית חולים זמן ממושך. אי ספיקת כליות יכולה להיות הפיכה ובעזרת הטיפול הנכון אתם יכולים לצאת מזה ללא פגע. אך למען הסר ספק, עשו את בדיקת הדם.

בלב שלם אנחנו יכולים להגיד שהמדע יודע יותר טוב מאיתנו איך לדאוג לגוף שלנו. בדיקות הדם אותם אנחנו עושים יכולות למצוא בדיוק את מה שאתם צריכים ולהגיד האם אתם צריכים לטפל נקודתית. לכן חשוב ללכת ולעשות את אותן בדיקות הדם, בשבילכם ובעיקר בשביל בריאותכם.

עוד בנושא:
פופולארי באתר: