אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

מהם היתרונות של ארומתרפיה?

לארומתרפיה יש יתרונות רבים הכוללים בין היתר הקלה על חרדה ודיכאון, משפרים את רמות האנרגיה, מאיצים תהליך ריפוי, עוזרים לשינה ועוד. אך כשארומתרפיה עוזרת כל כך, האם אתם יודעים במה מדובר?

נסביר,

ארומתרפיה היא רפואה אלטרנטיבית הכוללת שימושים בחומרים צמחיים נדיפים, הידועים גם בשם שמנים אתריים. שאיפה ארומטית של חולה יכולה לתת מענה רחב למצבו הבריאותי הן מהבחינה הפיזית והן מהבחינה הנפשית. מרכיב חשוב בארומתרפיה הוא שילוב של שמנים אתריים רבים שיכולים למעשה ליצור השפעה חזקה יותר מאשר כל אחד בנפרד.

קיימים מספר אינסופי של שילובים שונים בתחום השמנים האתריים אך כשמדובר בהליך רפואי יש לשים לב לתגובת הגוף שלכם בכל טיפול. כשיתרונות הארומתרפיה רבים ככמות שילובי השמנים, הנה 4 יתרונות לארומתרפיה-

טיפול מפחית חרדה

טיפול ארומתרפיה עבור הפחתת מתחים הוא אולי הטיפול הנפוץ ביותר והפופולרי ביותר. תרכובת ארומטית של שמנים אתריים ידועים כמרגיעים ויכולים לעזור לכם להרגיע את המוח ולמנוע חרדה. השמנים המומלצים ביותר להפחתת חרדה יהיו שמני לימון, לבנדר, מנתה ודומיהם. יתרה מכך, מחקרים מסוימים הראו כי שמן הלימון יכול לשפר את מצב הרוח ולהפחית התפרצויות כעס.

טיפול מגביר אנרגיה

כולנו היינו רוצים עוד מאגר אנרגיה ביום שיחזיק אותנו בשעות הקשות בעבודה ובכלל, גם כאשר חזרנו הביתה ויש מטלות ביתיות אותן עלינו לבצע גם כן. עם זאת, ממריצים כמו קפה, סיגריות וטבליות אנרגיה שונות יכולים להביא להשפעות מזיקות מאוד על הגוף. בעוד דיאטה ופעילות גופנית יכולה לעזור, אנשים רבים פונים לארומתרפיה בכדי לעורר את הגוף לעוד כמה שעות. שמנים אתריים, כחלק מתפקידם, ממריצים את זרימת הדם, מעלים את רמות האנרגיה ובדרך כלל יוצרים תחושה של התעוררות הגוף והנפש.

טיפול מאיץ בריפוי

ממש כמו ממריצים, ארומתרפיה נכונה יכולה לעזור ולהגדיל את שיעור הריפוי בכל הגוף. זה יכול להיות בגלל החמצן המוגבר בזרימת הדם לפצעים ועד לריפוי פנימי יותר כמו לאחר ניתוח או לאחר מחלה קשה. קיימים שמנים אתריים הפופולריים יותר בעולם הריפוי וידועים כמאיצי ריפוי של הגוף. שמנים כלבנדר, קלנדולה ואשחר. כמו כן, שמנים אתריים מסוימים עשויים גם להפחית שיעור מחלה בגוף ולהפחית סימפטומים כידועים במחלות כמו פסוריאזיס.

טיפול משפר עיכול

אמנם זה לא הטיפול המרכזי בארומתרפיה אך בעיות עיכול הן בהחלט בעיה שניתנת לטיפול על ידי שמנים ארומתיים. טיפול ארומתרפיה יכול להקל על עצירות, נפיחות ובו בזמן להאיץ את חילוף החומרים, כך שהמזון מתעכל מהר יותר. שמני הדר הם בדרך כלל השמנים הטובים ביותר לבעיות העיכול השונות ואת תחושת השינוי תוכלו להרגיש ממש בזמן הטיפול ולאחריו.

בסופו של דבר, לא משנה מה המצב שלכם ובאיזה שמנים אתם בוחרים להשתמש, תמיד חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע המתמחה בארומתרפיה. כמו כן, הקפידו לרכוש את השמנים האתריים ממקורות אשר אושרו. את השאר, תשאירו לשמנים לעשות.

עוד בנושא:
פופולארי באתר: