אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

מה זה וואטסו?

וואטסו

וואטסו

 

וואטסו הוא שיטת טיפול המציעה סוג אחר של עיסוי. האם אי פעם נתקלתם במונח זה מערך השירותים המוצע על ידי מרכז בריאות וטיפולים במים ולא הבנתם אותו? אנחנו כאן על מנת לחלוק איתכם את המסתורין הכרוך בחוויית הטיפול העמוקה הזאת.

זוהי שיטת טיפול משולבת דו צדית, והמונח מורכב מהמילים "מים" ו"שיאצו". הטיפול בעיסוי מתרחש בבריכה חמה, שבה המטפל תומך בכם כשאתם צפים, ומערסל אתכם עם זרוע אחת מתחת לברכיים, והזרוע השנייה תומכת בגב.

זהו סוג של עיסוי ימי שדומה לריקוד, כשהמטפל מסובב ומניע אתכם דרך המים, תוך תרגול תנועות קצובות, מתיחות ושיטות כמו עיסוי נקודות לחץ.

ההיסטוריה של וואטסו

וואטסו היא שיטת טיפול שפותחה על ידי המשורר האמריקני הרולד דאל שהוקסם מטיפול אקופרסורה יפנית, שיאצו, ולמד אותו לעמוק בסן פרנסיסקו וביפן בשנות השבעים. יחד עם זאת, הוא גם אהב מים והיה משוכנע כי שיאצו יהיה אפילו יותר חזק אם הטיפול ישולב עם תכונות הריפוי של המים.

הניסיונות הראשונים שלו התבטאו במתן עיסוי על לוח מרופד שהוצב בתוך ג'קוזי, אך עד מהרה הוא הבין שאם הלקוח צף על גבי מים חמים, הוא יכול לשפר את מצבו הבריאותי והנפשי באופן טוב הרבה יותר, ובאופן עמוק הרבה יותר.

אינטימיות מרפאת

השיטה הקלה ביותר להשגת מטרות אלו הייתה על ידי עבודה על הגוף תוך החזקת הראש מעל המים, ועד מהרה הוא מצא כי תנוחה אינטימית מאוד הובילה להשפעות טיפוליות חדשות ומשמעותיות.

חלק מתלמידיו של דאל הוסיפו שינויים משלהם לסיפור הטיפול במים וכך נולדו שיטות חדשות לטיפול בוואטסו שבוצעו הרבה יותר לאט כשהמטופל ממוקם בבריכה הטיפולית רחוק יותר מהמטפל, למרות שגישה זו פחות אינטימית.

לרקוד מתחת למים

בשנת 1987 שודרג טיפול וואטסו לטיפול ריקוד במים, שהוא זהה לשיטה המקורית, אך מתחיל עם המטופל שמוחזק על ידי המטפל בתנוחת ערסול כשגופו מתוח ונפשו רגועה. אבל אז מושמעת מוסיקה שבהדרגה ובעדינות לוקחת את המטופל אל מתחת למים.

זוהי שיטה מדהימה במהלכה המטופל עובר מתחת למים יותר כמו דולפין מאשר כמו אדם, והוא צף ושוחה להנאתו מתוך תחושת חופש מוחלט.

יתרונות שיטת וואטסו

אנשים הזקוקים לשיטה עדינה של עיסוי ייהנו מטיפול וואטסו, שמטרתו הקלת מתחים נפשיים וכאבי שרירים. הטיפול משפיע באופן של ריפוי פיזי ומטפח גם השפעה רוחנית.

השהות במים מגרה הרפיה עמוקה לנפש ולגוף, והעיסוי מקדם גם תחושות אמון וביטחון, היות ואתם מסתמכים לחלוטין על המטפל שלכם, אשר מחזיק אתכם. אתם יכולים להירגע בידיעה שאתם בידיים טובות. שלא לומר מקצועיות.

הטיפול הרבה יותר נפוץ מכפי שאתם עשויים להאמין, וניתן לקבל אותו במרכז טיפול במים המציע מגוון נרחב של שירותי טיפול במים, לצד מערך מקיף נוסף של טיפולי גוף ונפש.

עוד בנושא:
פופולארי באתר: