אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

פריצת דיסק: דרכים יעילות להתמודדות בכאבים

 

עמוד השדרה שלכולנו, בנוי מחוליות עצם אשר מחוברות באמצעות דיסקים בין  החוליות אשר מיוצרים מסחוס אשר מוחזק באמצעות רצועות. בין שתי חוליות נמצא הדיסק אשר מורכב מטבעת קשיחה. בתוך הטבעת עצמה, נמצא גרעין רך שעשוי מחומר ג'לטין, אשר משמש כבולם זעזועים של החוליות. כאשר הסחוס בולט, הוא לוחץ על העצב ומגרה את החוליה, מה שנקרא במילים מוכרות: פריצת דיסק. מצב זה, גורם לדלקת מקומית אשר מחריפה את הכאב. במקרה וחלק מסיבי הטבעת על החוליה נקרעים, הדיסק יבלוט ולכן רופאים אורתופדיים רבים מכנים את התופעה גם בתור "בלט דיסק".

התופעות הנפוצות בעת פריצה או בלט דיסק

 

בשבועות הראשונים לאחר שאדם יחוש בתופעה של פריצת דיסק, הכאבים ילוו בהתכווצות חזקה של שרירים ממש באזור שבו נפרץ הדיסק. מצב זה הינו טבעי לחלוטין, היות והגוף מגן על עצמו באמצעות הגבלת התנועה באזור הפגוע הנחשב מעין רפלקס טבעי. הצב המתואר, עשוי להיות כואב מאוד.  מומלץ לבצע טיפול, אשר ממריץ את זרימת הדם לאזור הפגוע. ישנם אנשים שנוטלים תרופות, מבצעים פיזיותרפיה, או תרגילים המותאמים להם אישית על מנת להקל על הכאב. ישנם אנשים אשר סובלים מהתופעה של בלט דיסק, כאשר הכאבים כבר הפכו לכאבים כרוניים, אשר מצריכים טיפולים מיוחדים נוספים ומורכבים יותר.

טיפול בפריצת דיסק באמצעות דמיון מודרך ויוגה

 

אורח החיים הלוחץ, אשר מצריך בעבודה משרדית, גורם למרבית האוכלוסייה לסבול מתופעות של כאבי גב ובמקרים חמורים יותר אף לתופעה של פריצת דיסק. יציבה לא נכונה, משקל עודף, חוסר פעילות גופנית, הם אלה הגורמים לתופעה זו, אשר מפריעה באורח חיים תקין. כאשר השרירים מוחזקים באופן נוקשה, כאב זה הופך לכרוני. באמצעות יוגה טיפולית, ניתן יהיה להתגבר על הכאבים ואפילו לשכוח מהם לזמן ארוך. יש לציין כי אירוע או התחלה של תופעת  בלט דיסק , עשוי להיגרם מתנועה פתאומית, הרמת משא כבד ובאופן לא נכון ועוד. באמצעות תרגול של יוגה טיפולית, ניתן יהיה ללמוד לחזק את הרגליים, חיזוק הידיים ורצועות הכתפיים, שיפור בגמישות וחיזוק משמעותי של שרירי הליבה.

בטיפול יעיל זה, המטופלים ילמדו תרגילי נשימה  שמסייעים לתנועה עדינה באזור עמוד השדרה ולהרפיה כללית של הגוף. גם באמצעות דמיון מודרך, ניתן להרפות את השרירים ולהקל על הכאבים וכן, לבצע תרגילים פשוטים, אשר אינם כרוכים בכאב, מה שישפר את זרימת הדם ויסייע בהליך החלמה.

עוד בנושא:
פופולארי באתר: