אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

רשלנות רפואית בישראל

בין השנים 2010-2016 הוגשו בישראל 10,694 תביעות אזרחיות עקב רשלנות רפואית, וזאת נגד מוסדות שונים בכל רחבי הארץ. התובעים, הגישו תביעות לבתי המשפט, בשל מגוון סוגי רשלנות, החל מהתרשלות בטיפול עצמו, עד התרשלות בשל העדר הסכמה מדעת, כמו גם בגין פגיעה באוטונומיה.

כיום, מוגשות גם כן תביעות מסוג זה, בעוד שרבים הנפגעים בעת טיפול רפואי מכל סוג, בין אם מדובר בניתוח שכשל, עד היעדר התייחסות אל טענות של מטופלים, רשלנות בעת פרוצדורות כירורגיות, מתן מרשמים, טיפול שיניים ואפילו בעת טיפולים ברפואה המשלימה. בכך למעשה, מוגדרים מקרי רשלנות ככאלה שהתחרשו על ידי צוות רפואי או מטפל מכל סוג, שלא פעל במידת הזהירות הדרושה, ולא הקדיש את המחשבה או את תשומת הלב הראויה עבור המטופל.

לצערנו ניתן למצוא לא מעט מקרי רשלנות, ביניהם: רשלנות בהיריון, בניתוח, בעת לידה, בטיפול שיניים ובשאר פרוצדורות –  מה שמוביל לא פעם לנכות, החמרה במצב הגופני והנפשי, החמרת מחלה, פגיעה קוגניטיבית, שיתוק מוחין ואפילו מוות.

מה עושים במקרים כאלה?

אם אתם נמצאים בצד אשר מגיש את התביעה, או שאתם רוצים לדעת האם ישנו בסיס לתביעה שתרצו להגיש: מומלץ בראשית לפנות אל עורך דין המומחה ברשלנות רפואית. במקרה של רשלנות רפואית בישראל, יש להגיש תביעה באמצעות אנשי המקצוע, בעוד שמדובר בהגשת תביעה אזרחית בבית משפט השלום.  חשוב לדעת כי את התביעה יש להגיש עד תקופה של 7 שנים, שלאחריהן חלה תקופה ההתיישנות. בעוד שמי שהתרחשה רשלנות בעת לידתו, יוכל להגיש את התביעה כ 7 שנים לאחר שהגיע אל גיל 18 .

כיצד מגישים תביעת רשלנות רפואית?

בראשית, וכפי שהזכרנו, יש לבחון את המקרה על ידי אנשי המקצוע, ביניהם: רופאים מומחים, פסיכולוגיים, וכמובן עורך הדין בעזרתו תרצו להגיש את התביעה. בזמן שתבחרו את הפרקליט, יש לבדוק כיצד משלמים לו על השירות.

ישנם עורכי דין שיגבו שכר שעתי, ישנם כאלה שיבחרו בקבלת אחוזים מסכום התביעה (תביעת רשלנות מוגשת עד לסכומים של 2.5 מיליון שח במקרים של הגשתה בבית משפט השלום), בעוד שישנם פרקליטים שיבחרו בשכר טרחה. בכל מקרה, יש לבחור פרקליט מיומן שעוסק ומומחה בתחום.

בזמן הגשת התביעה, יש לוודא כי קיימים כלל המסמכים והטפסים שמעידים על קבלת הטיפול, תוצאות הטיפול, כולל חוות דעת של רופאים מומחים. חשוב להגיש אל התביעה שאר ממצאים וראיות שקושרים את ההחמרה במצב הבריאותי או הנפשי – אל הטיפול שניתן לתובע או לבן משפחתו.

חשוב לדעת כי על פי החוק, מחויב כל מוסד מטפל להעביר מסמכים וחומר כתוב אודות הטיפול בתובע. בכך, אם ישנו מוסד שמערים קשיים בעת קבלת המסמכים, יש לפנות אל בית המשפט ולהוציא צו למסירת כלל המסמכים הרפואיים של התובע. זאת מכל מוסד מטפל.

לסיכום, אם אתם חשים שנפגעתם במהלך טיפול רפואי מכל סוג, חשוב לפעול כבר עכשיו, על מנת לקבל את הפיצוי ההולם ביותר שיעזור לכם להחזיר את החיים למסלולם!

 

עוד בנושא:
פופולארי באתר: