אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

שלוש דרכים להתמודדות עם סטרס ולחץ יום יומי

שלוש דרכים להתמודדות עם סטרס ולחץ יום יומי

לנסות להירדם ללא הצלחה, לחוש בפעימות הלב הנמרצות, להרגיש שאין מספיק זמן ולא מספיקים דבר, להתמודד עם מאות משימות ביום, לזכור, לרשום, לשכוח, לחשוש מלהפסיד, לחשוש מלא להיות. בחברה המודרנית, שבה להספק גבוה, לתחרותיות ולהגשמה עצמית יש משמעות מרכזית בחיים, רבים חווים לחץ וסטרס יום יומי. אספנו שלוש דרכים יעילות להתמודדות עם הנושא.

הפרדה בין הפרטי למקצועי ושגרה ברורה

ממוצע יום העבודה בישראל עומד על תשע וחצי שעות, מדובר באחד מימי העבודה הארוכים ביותר בחברה המערבית.
לצורך ההשוואה יום העבודה האירופאי אורך בין שבע וחצי שעות לשמונה שעות ואילו יום העבודה האמריקני עומד על תשע שעות בממוצע. (מחקרים מצביעים על כך, שקיים הבדל מהותי בין מידת הלחץ שחווה הציבור הישראלי לעומת הציבור האירופאי-וזאת ללא קשר למצב הביטחוני)
בישראל אף קיימת ציפייה לזמינות מיטבית גם מעבר לשעות העבודה הסדירות, הדרישה להתחבר למחשב הנייד גם בערב, לאחר שהילדים ישנים, לענות למיילים מהטלפון הנייד גם בשעות הלילה המאוחרות, להיות זמינים בחופשה או בתקופת מחלה- כבר הפכה לשגרה בארגונים רבים.

כאשר לא קיימת הפרדה בין הפרטי למקצועי נוצר לחץ רב כתוצאה מאובדן של זמן איכות עם המשפחה או לחילופין אי עמידה בציפיות וחשש שחוסר הזמינות המתבקשת יפגעו בסיכויי הקידום המקצועי בעבודה.
עם תנאים כאלה, אין פלא שרבים מתקשים להשקיט את המחשבות, להתנתק מן היום יום ולהיטען באנרגיה חדשה.
אחת הדרכים להתמודדות עם לחץ וסטרס היא ליצור שגרה ברורה שכוללת הפרדה בין הפרטי למקצועי.
החל מהסכמה שהמחשב הנייד נמצא בנקודה קבועה בבית וקביעת פרק זמן קצוב בו ניתן לעשות בו שימוש.
וכלה ביצירת שגרת בוקר מרעננת הכוללת רחצת הפנים והידיים במים חמימים, נשימות מרגיעות וזמן איכות פרטי ללא מכשירים ניידים ואם אפשר ואף רצוי- שהיה משותפת בחיק המשפחה.

לזוז, לנוע, להניע ולשהות באוויר הפתוח

כשיש לחץ הגוף נכנס למתח פיזי של ממש, הוא מפריש את הורמון המתח- הורמון הקורטיזול. ההורמון שמסמן לגוף- שהוא נמצא בסכנה.
בפה עולה תחושת יובש, מערכת העיכול חדלת מפעילותה הסדירה והגוף אוסף את כל האנרגיה כדי שיוכל להתגונן.
כיוון שלחץ ומתח אינם נחשבים למחלה פתולוגית הדרך היחידה להתמודד עמם היא באמצעות ביצוע פעולה מרגיעה.
במקרה זה חשוב להרבות בתנועה, לצאת לטיול ברחוב, בפארק, בגינה, לשהות במרחבים פתוחים, רצוי במרחבים בהם ישנה צמחייה פורחת ועשירה, לנשום, לשאוף, לנשוף ולא פחות חשוב לדבר על כך.
מחקרים מראים שאנשים אשר הסתייעו בחבר ומצאו אוזן קשבת במצבי לחץ וסטרס נטו להאריך חיים בשני עשורים מאלו שנשארו לבד במצוקתם.

ללכת על בטוח

דור המילאניאלס, הדור שרוצה להספיק יותר, גם סובל הרבה יותר ממצבי מתח ולחץ בעבודה.
זה הדור שנמצא במסע בלתי נדלה להגשמה עצמית, הוא חושש לפספס ורוצה להיות במקום הטוב ביותר עבורו ותמיד.

אין זה פלא, שארגון הבריאות העולמי הכריז כי עד שנת 2020 תופעת הלחץ והסטרס יהיו בין המחלות הנפוצות ביותר בעולם.
מעסיקים רבים, נדרשים להבין, שלחץ עולה להם הרבה מאוד כסף, כאשר רק בארה"ב אובדן ימי העבודה ועלות הטיפולים הרפואיים התומכים בהרגעה מסתכמים בשלוש מאות מיליארד דולרים בשנה.  פעמים רבות, כאשר המעסיקים לא מעניקים מעטפת רפואית או כאשר מדובר בעסק עצמאי, רצוי מאוד ללכת על בטוח ולרכוש פוליסת ביטוח בריאות שכוללת בין היתר, הפנייה לטיפולים הוליסטיים כמו: דיקור סיני, שנמצא כתורם להרגעת מתח ולחץ, עיסויים גופניים להפחתת מתח שרירי וכן טיפולים נפשיים בעלות מסובסדת, שיספקו את התמיכה החברתית הנדרשת.

לסיכום

החיים היום יומיים לוחצים במיוחד, הצורך להצטיין, להיות במקום הנכון, לתפקד באופן מיטבי מול העבודה ומול המשפחה עלול להעיק רבות על השגרה היום יומית המהירה והלחוצה ממילא.
לכל אלו יש להוסיף את תעבורת המידע והצורך להיות מעודכן באופן תדיר- והרי שקיבלנו את המתכון לחברה לחוצה המתמודדת עם סטרס ולחץ יום יומי.
הפתרון: לסגל לעצמנו שגרת בוקר בריאה המתחילה בשינה רגועה ובשעה מוקדמת, שהייה במרחבים פתוחים, פורחים ומאווררים. בנוסף, כדאי לכם גם לרכוש ביטוח בריאות אשר יאפשר בין היתר סבסוד עלויות לטיפולים מרגיעים ברפואה משלימה כמו למשל דיקור סיני, שיאצו ועוד. הם אלו אשר יבטיחו התמודדות טובה ומאוזנת עם המצב הקיים.

עוד בנושא:
פופולארי באתר: