אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

אייפון מוצר צריכה בסיסי

כמות הפעמים שנשמעות תלונות על מחירי המחייה בארץ היא בלתי נתפשת. מחירי הדיור אט אט הופכים בלתי אפשריים, אנשים מוותרים כבר על רכישת דירה ומשלימים עם העובדה שיחיו את חייהם בשכירות בלבד. לרכוש רכב בישראל עולה בדיוק כפול מאשר לרכוש רכב בארה״ב עקב רמת מיסוי של 108ֿ% על רכבים פרטיים. אכן קראת נכון, יותר מחצי מעלות הרכב הולכת על מיסוי ועל זה מוסיפים עוד 17% מע״מ. מחירים הזויים לכל הדעות ואנחנו בישראל חיים איתם בשלום, כי הרי החלופה היחידה היא התחבורה הציבורית הכושלת.

סמארטפון, מוצר צריכה בסיסי

אז מעבר לרכישת דירה ורכישת רכב שהן בהחלט רכישות מהגדולות והמורכבות שאדם ממוצע רוכש בחייו, הסמארטפון שפעם היה מוצר לעשירים בלבד הפך נכנס תחת ההגדרה של מוצר צריכה בסיסי. כל אדם שחי בישראל צריך להחזיק מכשיר חכם בכדי לחיות את חיוו כשורה. בכדי שאדם יוכל לעבוד, להתפרנס, לרכוש מוצרי צריכה בסיסי ולתקשר תקשורת בסיסית חייב להחזיק סמארטפון.

אייפוןרכישה כלכלית

אמנם רכישת אייפון היא הוצאה גדולה ומשמעותית – כ3000₪ לכל הפחות למכשיר חדש, לאורך זמן היא הופכת רכישה משתלמת ביותר אשר עומדת במבחן הזמן כבר דורות של מכשירים. נתחיל מהחלופה, החלופה היא לרכושה מכשיר סיני זול יותר שעובר יחסית טוב יעלה לפחות כ1200₪, מכשיר כזה יעבוד בסדר גמור ויבצע את עבודתו כראוי לאורך זמן של כשנה וחצי – שנתיים בתנאים של שמירה אופטימלית על המכשיר. לאחר תקופת השימוש, המכשיר יתחיל להרגיש מיושן, לא נוח לשימוש, איטי ונתקע המון.

למכשיר הסיני יהיה קשה למצוא אביזרים תומכים, חלק מהאפלקציות לא יעבדו כראוי ויהיה קשה להגן על המכשיר בצורה נאותה עם כיסוי איכותי של יצרנית כיסויים ומגנים איכותית, דבר היכול להוביל לקיצור אורך חיי המכשיר, זמן סוללה קצר ושברים במכשיר היפריעו לשימוש ראוי במכשיר.

באייפון לעומת זאת, כל האפליקציות יעבדו בצורה מושלמת ואידיאלית, יש מגוון רחב של אביזרים שתומכים במכשיר והכי חשוב, ניתן למצוא מגוון רחב של כיסויים ומגנים לאייפון  אשר יספקו הגנה מצוינת למכשיר וישאירו אותו שלם ועובד בצורה טובה לאורך זמן. בנוסף לכך, מכשיר האייפון עמיד למים והחומרים שמהם האייפון עשוי עמידים ביותר.

האייפון מחזיק לאורך זמן

האייפון, לעומת המכשיר הסיני יחזיק לאורך זמן ארוך במיוחד, הוא יחזיק ויעבוד היטב לאורך שנים רבות וארוכות באמצעות תוכנה שמתאימה בצורה מושלמת לחומרה. התוכנה תמיד תתאים לחומרה ותאפשר שימוש חלק, מהיר ונוח לשנים רבות.

האייפון 5 אשר הושק בשנת 2012, הוא עדיין מכשיר ראוי לשימוש, הוא עובד חלק, להחליף סוללה לסוללה איכותית עולה בסביבות ה100₪ וניתן להעביר עם המכשיר יום שלם של שימוש בסיסי. במידה ותרצו למכור את האייפון 5 לאחר 7 שנים ארוכות של שימוש, תוכלו לקבל עליו כמה מאות שקלים.

בחישוב קל, מכשיר אייפון 5 שעלה בשנת 2012 כ 3200₪ ונמכר בשנת 2019 בכ400₪ יעלה בסך הכל כ2800₪. בתקופת שימוש כזאת נאלץ להחליף את הסוללה לפחות פעם אחת ככה שהעלות של המכשיר תעלה 2900₪ שאותם נחלק ב7 ונקבל קצת יותר מ400₪ בשנה לשימוש במכשיר. המכשיר הסיני לעומת זאת יעלה כ600-700₪ בשנה, כמעט פי 2.

אני מעדיף להחזיק את האייפון לשנהשנתיים ולהתקדם

במקרה כזה, עדיין ישתלם יותר להחזיק אייפון ולא מכשיר סיני זול. השווי של אייפון חדש יורד בכ700₪ לשנה ב3 השנים הראשונות. מכשיר סיני יפסיד את אותו הערך פחות או יותר. השוק של האייפונים חזק ביותר בעקבות ביקושים גבוהים למוצרים הנפלאים של אפל.

במידה ואין בידכם את הסכום המלא תוכלו תמיד לפרוס את התשלומים או לרכוש מכשיר יד שניה.

גלקסי אס 10, חלופה משתלמת?

כמובן שיש מגוון רחב של מכשירים בשוק שאותם נרכוש, במאמר זה עסקנו בעיקר בשני האופציות הקיצוניות ביותר אך גם המשתלמות ביותר.

לדוגמא, מכשיר גלקסי s10 החדש הוא מכשיר מיינסטרים אשר יעבוד מצוין לאורך זמן, תיקונים יעלו פחות, רוב האפליקציות יעבדו לאורך זמן בצורה מצוינת וכמובן יהיה ניתן למצוא כיסוי מגן לגלקסי 10 איכותי ביותר אשר ישמור על המכשיר שלם לאורך ויראה מצוין לאורך זמן. בנוסף לכך, גם מכשיר הגלקסי אס 10 עמיד למים.

המחיר כאן יהיה המכשול הגדול, מכשיר הגלקסי מאבד מערכו כ50% בתוך שנה וחצי. אם לדוגמא נרכוש את הגלקסי אס 10 הבסיסי – S10E, מחיר יהיה כ3000₪, לאחר שנה מחירו יהיה כ1500 ש״ח מה שמוביל את התוצאה לעלות של כ1000₪ בשנה, כ30% יותר מאשר מחיר האייפון או המכשיר הסיני. בהחלט נתון גבוה אשר ימנע מחלק מהאנשים לרכוש את המכשיר.

הזול הוא היקר

סבא שלי תמיד היא אומר שהוא עני מדי בכדי לרכוש את הזול. אכן במקרים רבים משתלם להשקיע קצת יותר ולקבל את הטוב ביותר, עם אחריות מצויינת על המוצר ושוק עצום של אביזרים וחלפים באיכות גבוהה. כל אחד בסוף עושה את החישוב המתאים לו ביותר. נמליץ כמובן לבדוק היטב מה אתם רוכשים ואם המכשיר מתאים לצרכים שלכם. תמיד קל לבחור את המכשיר היקר ביותר אבל בעצם בסוף זה יהיה בזבוז כסף.