אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

אמנים לא מוכרים לא מוכרים

לא מעט מאיתנו, רוצים להתהדר בביתנו ביצירה חדשה לקירות הבית, רוצים לפאר את הבית שלנו עם יצירה שתראה לנו כמה האמנות יכולה לסובב ראשים, גם אם כל בוקר נראה אותה מחדש בביתנו, אבל האם אתם יודעים בכלל איפה לקנות יצירה כזו? אני אתן לכם רמז: לא איביי.

אז איפה באמת יש לנו לחפש מקורות טובים לאמנות אמיתית? לא חסר אתרי אינטרנט בארץ כמו מרמלדה מרקט או הוםפרו שבאמת נותנים בית אמיתי ליוצרים אמיתיים, השאלה היא האם אנחנו יודעים ממי לקנות? האם אנחנו ישר רצים למותגים כמו עדר הכבשים שלפעמים רצות להן בקניון לקנות עוד פעם זוג נעליים ממותג מוכר? מה גורם לנו ישר לרוץ למותגים, אז אם יש משהו שאי אפשר לדון בו ככה (תודה לאל) זה אמנות. אמנות זה נטו בעיניי המתבונן, אם זה יפה – תקנה, אם זה לא – לא. אז כל השאלה האמיתית היא, איפה קונים את זה?

אז קודם כל אני מזכיר לכם, אמנות לא קונים באיביי, (אלא אם כן זה ציור מוכר ובא לכם לחפש אותו יד שניה) אבל בתכלס, ציורים, פסלים וכדים למיניהם בצורה איכותית, נמצאים לפעמים מתחת לאף שלכם, השאלה היא איך בדיוק מוצאים אותם ומה בדיוק צריך לעשות בשביל להשיג אותם לביתנו הקט.

אז בנוגע לקנייה, כמה טיפים חשובים:

  • וודאו כי מדובר ביוצר ישראלי, גם תתרמו לאמנים כחול לבן שלנו וגם יהיה לכם "אבא ואמא" קרובים (חלילה ומשהו קורה לציור, תמיד אפשר לתקן)
  • וודאו כי מדובר בקנייה באתר שהוא HTTPS, משמע, אתר מאובטח ברמה גבוהה שחלילה, לא תהיה לנו בעיה של גניבת פרטי אשראי
  • וודאו כי מדובר בציור מקורי, לא יודעים איך? שאלו בפורומים / קבוצות פייסבוק, אנחנו לא ב98 יותר, אפשר להתייעץ עם קהל הרחב של העולם, לא רק בישראל
  • וודאו שאתם לא לוקחים על עצמכם את עמלת המכס (במידה וזה לא מישראל לצערנו), לפעמים אנחנו משלמים בזול ואז נתקעים עם תשלום המכס (עוד סיבה לקנות כחול לבן)
  • וודאו כי המוכר הינו הצייר המקורי ולא מתווך, לפעמים אנשים מנסים לעשות את שכרם על ידי תיווך בין ציירים לא מוכרים ולבין קונים שלא מכירים, אמנם זה מבורך, אבל עדיין, אפשר לקנות מהאמן ישירות יצירות במחיר זול יותר, אחרי הכל, לא כולם מוכרים (מהשורש "היכרות") כל כך אז לא כולם מוכרים כל כך (מהשורש "מכירה")

לפעמים, לפני שאתם רצים לקנות ציור חדש שראיתם באיקאה, כדאי שוב שתסתכלו על האתרים של היוצרים המקומיים ועל התעשייה בישראל שמדברת על אמנות נזקקת לכספים. אם אתם רוצים לקרוא עוד על איך קובעים מחיר ליצירת אמנות, כנסו לכאן.

בכל מקרה, שיהיה לכם בהצלחה עם העיצוב החדש בביתכם אשר יהיה מוקף ביצירות חדשות (ובתקווה גם ישראליות).