אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

ביטוח נסיעות לחו"ל: כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לרכוש את הפוליסה הנכונה

מספר שיא של נופשים בחו"ל יוצר את הכותרות בתקשורת מדי קיץ, ומצב זה עלול להגביר את הסיכויים לבעיות בהן אנשים עשויים להיתקל, בין אם בעיות מקריות, תאונות דרכים או בעיות רפואיות המתרחשות במהלך הטיול.

העלויות הכרוכות בפתרון בעיות אלו עלולות להיות גבוהות באופן מדאיג, במיוחד אם לא דאגתם מראש להיות מבוטחים. מדריך זה מכין אתכם לעולם המוזר והמורכב של ביטוח נסיעות לחו"ל.

האם אני זקוק לביטוח נסיעות לחו"ל?

זה תלוי ברמת הסיכונים שאתם צפויים להיחשף אליהם במהלך הנסיעה שלכם לחו"ל. ביטוח נסיעות מכסה מגוון רחב של מכשולים אפשריים, החל מהאפשרות שלא תוכלו לצאת בכלל לנסיעה.

כמעט כל חופשה כרוכה בסכום כסף גבוה, וכן בסיכון לאבד חלק ממנו או את כולו אם אינכם מסוגלים להמשיך את הטיול בגין מצב רפואי שהתעורר פתאום, שותף לנסיעה שחלה או תאונת דרכים. פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה תרחישים אלו.

שנית, כל מיני דברים יכולים להשתבש בחופשה. אתם עלולים להיות קורבן לגניבה, או שתזדקקו לשירותי חירום רפואיים. כל התקלות האלו מגיעות עם תג מחיר. בכפוף למספר רב של תנאים והתניות, ביטוח נסיעות מכסה את רוב או את כל העלויות הכרוכות בתרחישים שאינם צפויים.

ביטוח שהלוואי ולא תזדקקו לו

אתם צריכים להחליט איזה סיכונים אתם מוכנים לקבל, וכן אם לשלם על משהו שאתם מקווים שלעולם לא תצטרכו להשתמש בו: ביטוח נסיעות לחו"ל. מצד שני, טיפשי לא להיות מבוטחים. זהו צעד פשוט בלתי הגיוני.

מדינות מעטות דורשות שכל המבקרים מחו"ל יהיו מכוסים בביטוח נסיעות. אבל גם אם אתם נוסעים למדינה שדרישות אלו אינן בגדר חובה, בהחלט חשוב שתהיו מכוסים, במקום להיות עצובים אם וכאשר יגיע הרגע בו תזדקקו לביטוח.

כיסוי ביטוח מקומי

רוב המדינות באירופה מכוסות על ידי תכנית ביטוח הבריאות האירופאי (EHIC), המציע טיפול על בסיס זהה לאזרחים מקומיים. בחלק מהמקומות, יתכן שתוכלו לקבל כיסוי לחפצי ערך שאבדו או נגנבו באמצעות פוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל שלכם, במיוחד אם איבדתם או נגנבו מכם חפצים שאינם ברי החלפה.

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ערובה משונה למצב ערטילאי. מצד אחד חשוב שתמהרו לרכוש אותו, ומצד שני לכו תדעו. אולי סתם שילמתם. אלא ש"סתם" היא מילת המפתח. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במצב בו הביטוח היה יכול לעשות את ההבדל בין לחזור ארצה או להשקיע בטיפולים נחוצים יותר מכפי שהשקעתם בכל הטיול.

בטיול תוכלו לקחת את כל הזמן שבעולם. לפני הטיול חשוב שתמהרו לסוכנות הביטוח שלכם

כי תמיד טוב להיות מכוסים ובטוחים מאשר להצטער בעת הצורך. כך, למשל, אם הגיל או המצב הרפואי שלכם אומר שהפוליסה שלכם צריכה להיות מאופיינת בפרמיות גבוהות, אתם יכולים להחליט באופן רציונלי לרכוש את הביטוח.

במיוחד אם אתם נוסעים בתדירות גבוהה, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא רעיון מצוין. קחו איתכם עותק של הפוליסה, וכן את רשימת מספרי החירום של רשויות הבריאות במדינה אליה אתם נוסעים, במיוחד אם אתם נוסעים לבד. חשוב שיהיו איתכם כל המסמכים החיוניים.