אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

הגדלת חזה – מידע כללי

ניתוח הגדלת חזה הוא אחד מסוגי הניתוחים הנפוצים ביותר. הרצון לבצע את הניתוח האסתטי נובע ממגוון סיבות – אי שביעות רצון מגודל החזה הנוכחי, אי שביעות רצון מצורת החזה הטבעית או בשל שינוי הצורה בעקבות לידה ושינוי במשקל ועוד. במאמר זה נרחיב על הגדלת חזה ונרחיב אודות מספר דברים שחשוב לדעת לפני שניגשים לניתוח שכזה.

הגדלת חזה – מידע כללי

השלב הראשון לפני שניגשים לביצוע הגדלת חזה הוא בדיקה. בדיקה זו מטרתה לבדוק את הגודל הנוכחי של השדיים ואת צורתם, וכן את צורות הפטמות והעטרות. יבדקו גם סוג ואיכות העור של האישה המבקשת הגדלת חזה, ובנוסף את רקמת השד ואת מבנה בית החזה שלה.

בהתאם לבדיקה ותוצאותיה, יוכל המנתח להמליץ על הסוג הטוב והמתאים של ניתוח הגדלת חזה, ויוכל לשקף למנותחת את דרך ההגדלה – מיקום השתל, צורת השתל ודרך הגישה להכנסתו.

היות וניתוח הגדלת חזה כרוך בחיתוך, כדאי לדעת שההחלמה אורכת כמספר שבועות ושבמהלכה הפעילות היא מוגבלת. החיתוכים עשויים להתרחש באיזור בקפל התת שדי, בגבול התחתון של העטרה ובמקרים פחות נפוצים בחיתוך בבית השחי.

סוגי שתלים בניתוח הגדלת חזה

בניתוח הגדלת חזה ניתן להשתמש בני סוגי שתלים עיקריים – שתלי סיליקון הממולאים בסיליקון ג'ל – סוג השתל הנפוץ יותר, וכן בשתלי סיליקון בממולאים במי מלח – שהשימוש בו נפוץ פחות. ההחלטה על סוג השתל תתקבל על ידי המנתח והמטופלת גם יחד, ובהתחשב בבדיקה המקדימה לניתוח וייעוץ.

מתי כדאי לבצע ניתוח הגדלת חזה?

מבחינה תפישתית, כדאי לבצע ניתוח הגדלת חזה כשמדובר כחוסר שביעות רצון ממבנה השדיים וגודלם. מבחינת תזמון, כדאי להמתין לסוף גדילת השדיים והגעתם לגודל וצורתם הקבועים, ורק אז לקבל החלטה.

תהליך ההחלמה לאחר ניתוח הגדלת חזה

ניתוח להגדלת חזה מתרחש בדרך כלל תחת הרדמה מלאה, ובאשפוז של עד יממה. אחרי הניתוח מקבלת המטופלת חזייה מותאמת, אותה עליה ללבוש במשך בין ארבעה לששה שבועות, זמן שייקבע על ידי המנתח. לפחות בשלושת השבועות הראשונים מומלץ לא לקיים שום פעילות גופנית, הכוללת ספורט, סחיבות, הרמת הידיים לגובה ועוד.

לאחר הניתוח סביר שתופיע נפיחות של השדיים וכן רגישות גבוהה וכאבים בדרגות קושי קלות-בינוניות בזמן מגע ותזוזה. תופעות אלו הן שכיחות לחלוטין וכעבור זמן מה הן יחלפו מעצמן. משככי כאבים יוכלו לסייע בזמן הופעת הכאב, ומומלץ להשתמש במשככי כאבים המוכרים לכן משימוש קודם.

לאחר הניתוח יש להקפיד על טיפול אנטיביוטי אותו מקבלת המטופלת על ידי המנתח, וכן לשים לב ללבוש את החזייה מדי יום, ומומלץ גם בלילה.

לביצוע ניתוח הגדלת חזה כדאי ומומלץ לפנות אל מנתחים מומחים בתחום, שיוכלו להעניק לך שירות וטיפול מקצועיים, ויעניקו לך את השדיים עליהם את חולמת. בהצלחה והחלמה מהירה!