אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

ההיסטוריה של רולקס

כל חברה גדולה התחילה איפשהו, וחברת רולקס התחילה בלונדון בשנת 1905 לא כיצרנית שעונים, אלא כמפעל מסחרי בהחלט. עם השנים, החברה המשיכה להתפתח עד שהפכה למותג מוביל של שעוני יוקרה, שמזוהים בעולם.

השם המקורי של החברה היה ווילסדורף ודייויס, שני המייסדים הנס ווילסדורף וגיסו האנגלי אלפרד דייוויס. הם הקימו את החנות ב"הטון גארדן", רובע התכשיטים של העיר, אך לא יצרו מרכיב אחד בעצם במשך השנים, אלא אספו חלקי שעונים שיובאו מכמה יצרני שעונים שוויצריים המשובחים ביותר.

שעונים אלו הושלמו על ידי תכשיטנים אחרים, כמאמץ ליצירת מותג משותף, עם הסמלים W&D, שהיה הסימן המסחרי שלהם.

ההתחלה הייתה יצירת שעוני כיס

למרות שלווילסדורף היה חזון ליצירת שעוני יד מהודרים, רוב היצירות הראשונות שנוצרו על ידי השניים היו שעוני כיס. ללא ספק, השכיחות הגבוהה ביותר של שעונים אלו נראתה במאה ה-16, בהמצאה על ידי מייסד רולקס, פיטר הנליין.

כשווילסדורף הקים לראשונה את החברה שלו, שעוני היד עדיין היו עיצובים שנועדו בעיקר לנשים, וברוב המקרים לנשים אריסטוקרטיות.

החידושים פורצי הדרך של רולקס הגיעו בעשורים הראשונים מאוחר יותר, בדגמים עמידים למים והתנועה האוטומטית הנצחית. שעונים אלו היו פריטים עדינים במיוחד, עם רמת דיוק גבוהה ועיצוב מותאם לנשים.

שאלה של עיתוי וכמה אתגרים

זה לקח עוד כמה שנים, אבל הפופולריות של רולקס תפסה תאוצה. אחרי מלחמת העולם הראשונה, ועוד לפני ששעוני רולקס נראו על פרקי הידיים של נשים וגברים, הפופולריות שלהם התחילה עם הסתרה בכיס העליון של חליפות גבריות.

לשעון היד היו כמה אתגרים שהיה צורך להתגבר עליהם לפני שבוצע המעבר משעוני הכיס, מלבד בעיית הדימוי של השעונים בקרב גברים. המשוכה העיקרית שהיה צורך לעבור היה העיצוב העדין.

השעונים נשמרו בעיקר בכיסי הבגדים, וכך לא נחשפו לפגעי אבק ולחות שעלולים היו לחלחל אליהם ולהפוך את התנועות הפנימיות שלהם לחסרות תועלת. וזה לא הכול. דוגמאות בסגנון האנטר, בניגוד לדגמים הפתוחים, הציגו רכיבי מתכת שכיסו את החוגה מקריסטל, במטרה להציע רמה נוספת של הגנה.

היתרונות החשובים של הדגמים הראשונים

בניגוד להיום, לדגמים הראשונים של רולקס היו מספר יתרונות חשובים יותר. ראשית, הם היו קריאים הרבה יותר, והיה להם מקום גדול יותר לספרות. גם תכונות ההתכווננות היו גדולות יותר, מה שהוביל ליציבות ועמידות, כמו גם דיוק מעולה.

אבל בחברת רולקס ידעו להשתמש בכל הנקודות האלו לטובתם, ווילסדורף היה מוכן להתערב שלא ירחק היום שבו אנשים לא יוכלו לחיות בלי שעונים על פרקי ידיהם, שיראו להם את הזמן המדויק בכל רגע. לכן הוא הקדיש את רוב מאמציו ליצירת המגמה החדשה, כלומר, לייצר פחות שעוני כיס רולקס, ולהתחיל לעצב את הדגמים שאנחנו מכירים היום.