אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

חללים מסחריים, מי מעצב אותם ואיך?

עיצוב חללים מסחריים

למרות הדעה הרווחת, אדריכלים מתכננים לא רק בתים או בניינים. אדריכלים רבים בתהליך הלימודים נמשכים דווקא לשטחים וחללים מסחריים. אם אתם רואים את עצמכם ככאלה, הנה כמה דברים שחשוב שתדעו-

צרו חלל מזמין

בין אם מדובר במקום עבודה פרטי או משותף, אזור העבודה חייב להיות ולהיראות מזמין. יצירת מרחב מזמין עשויה לעודד לקוחות להיכנס ולהישאר וכמו כן, מעודדת עובדים לעבודה קשה ורצינית יותר.

זכרו לשלב נגיעות קטנות שגורמות לאנשים להרגיש יותר בנח בחלל העבודה. תכונות אלה יכולות להתחיל במכונת קפה וממתקים ללא תשלום ועד לפינת רביצה עם תנורים מחממים. למרות שמדובר בחלל מסחרי, נגיעות אישיות המזכירות לעובדים וללקוחות את ערכי הליבה של החברה, יכולות רק להועיל לכל הצדדים.

ודאו כי צורכי היום יום נגישים

כאדריכלים המעצבים חלל מסחרי, תרצו לוודא כי כל הכלים, הקבצים, המסמכים ושאר המשאבים יהיו נגישים לכלל העובדים. עיצובי חללים מסחריים הנעשים בצורה טובה מצליחים להנגיש את הפריטים היומיומיים שנעשים בהם השימוש הרב ביותר כך שלעובד לא יחסר דבר או יעלם למראית עין.

ארונות תיוק מסוגננים, מדפי ספרים ויחידות ארגון יכולים להשתלב באופן מושלם בתוכנית עיצוב חללים מסחריים ואף אפילו יכולים לתת את הטאצ' האחרון לעיצוב שלכם.

התמקדו בלקוח

כאשר אתם מתעסקים בעיצוב החלל המסחרי שלכם, ייתכן ותרצו להתמקד בראש ובראשונה בלקוח שלכם. כאשר הסביבה העסקית תואמת לרצונות וצורכי הלקוח, הדבר יכול להיות אטרקטיבי ומזמין עבור לקוחות הקיימים מראש בחברה ולזמן לעצמכם לקוחות חדשים.

התמקדו במוצר

תוך כדי ההתמקדות בלקוח, תרצו להתמקד בו זמנית גם במוצר אותו אתם משווקים. עיצוב החלל שלכם צריך להראות בבירור את חזונה של החברה שלכם ואת פועלה. העיצוב הפנימי חייב להדגיש זאת.

הדגשת המוצר והלקוח עשויים להיות הדבר הטוב ביותר לחברה שלכם כאשר הדבר נוגע לעיצוב הכולל את צבעי הקירות, בחירת רהיטים ובדים למשרד.

אל תקבצו עובדים

כאשר עובדים נמצאים בחברה מתפתחת בעת צמיחתה, מקום העבודה עלול להיות קטן מדי עבור כלל הצוות. דבר זה נראה לעין הלקוחות ובעין לא טובה. הכל חייב לנוע בצורה זורמת תחת כותרת העיצוב. כך שאם אין מספיק מקום לכל העובדים, רצוי שתשקלו חלל מסחרי אחר.

חשוב לציין, צפיפות העובדים עלולה להשפיע על תפוקת העסק, ועל מורל העובדים. עיצוב חללים מסחריים צריכים להשפיע על סביבת העבודה בצורה חיובית. אדריכל יוכל לעזור לכם למצוא חללים מסחריים אטרקטיביים ויצירתיים.

בשורה התחתונה, גם אם אתם חושבים שאתם יודעים איך לעצב את החלל המסחרי החדש שלכם, לא בטוח שאתם חושבים על הכל. חלק מעבודתם של האדריכלים ומעצבי הפנים הוא לחשוב על הדרכים היצירתיות והיעילות ביותר עבור עבודה בנוחות ונינוחות.