אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

כיצד אפשר לממן לימודים?

כיצד אפשר לממן לימודים

כיצד אפשר לממן לימודים

מי שכבר סטודנט ורוכש השכלה על תיכונית בארץ כמו גם מי שמתכוון ללמוד בקרוב, יודע כי בכל הנוגע לשכר הלימוד באוניברסיטאות ובמכללות בישראל, השכר נחשב גבוה יחסית לארצות אחרות בעוד שיוקר המחייה לא מקל על סטודנטים להתנהל בצורה יעילה ולהתקיים בקלות, כמו גם שישנם כאלה שמתקשים לסיים את התארים שלהם בשל עלויות גבוהות של לימודים וחיי היום ויום.

בשל כך, רבים הסטודנטים המחפשים אחר דרכים לגיטימיות לממן לימודים, תוך שחלקם מחפש פתרונות שיאפשרו איכות חיים לצד לימודים וסיום תואר.

אבל כיצד אפשר לממן לימודים בצורה טובה? הנה כמה אופציות שפויות:

הלוואות לסטודנטים – הלוואות הפכו לאחת הפעולות הפופולאריות בקרב ישראלים, כאשר כיום מרבית הישראלים כבר לקחו הלוואה או מתעדים לקחת אחת כזאת לצרכים שונים.

אם אתם סטודנטים שיכולים לעמוד בהחזרים חודשיים של הלוואה, חשוב שתנסו למצוא בנקים המאפשרים הלוואות בתנאים טובים (ריביות מופחתות, החזר לאחר סיום התואר ועוד). בכך תוכלו ליהנות מתשלום שכר הלימוד ומרחב נשימה בעת השנים הסטודנטיאליות.

הלוואה בתוך המשפחה – אם אתם רוצים להוזיל עלויות של ריביות ועמלות, נסו לבדוק האם אתם יכולים לבצע הלוואה בתוך המשפחה. נסו לבדוק אם ישנם אי איליו חסכונות שמיועדים עבור השכלה גבוהה ואם לא: נסו לבדוק עם ההורים או אחים כיצד תוכלו ללוות מהם כסף ולהחזירו בצורה תקינה.

קבלת מלגות – בדקו דרך עמותות שונות כיצד תוכלו לקבל מלגה. כיום ישנן שלל עמותות המעניקות מלגות לסטודנטים דרך התנדבות של מבקשי המלגה, עבודה בעמותה, פעילויות שונות ושאר תנאים שנועדו לקבלת מלגת לימודים ומימון לשנת הלימודים.  

עבודה בחצי משרה – אם אתם לא רוצים להתעסק עם הלוואות מסוגים שונים, תוכלו תמיד לנסות למצוא עבודה המתאימה לסטודנטים או כזאת שמאפשרת עבודה במשמרות או בחצי משרה. בכך תוכלו גם לממן את הלימודים ואת המחייה וגם למצוא עבודה שתאפשר לכם בזמן ההפסקות, ללמוד ולהשכיל.

לימודים בחול – במידה וקצה נפשכם בניסיונות מימון הלימודים והחיים בארץ, תמיד תוכלו לבדוק אודות לימודים בחו"ל ולהבין האם יהיה לכם קל יותר לנהל חיים סטודנטיאליים מעבר לים. בכך תוכלו להקל על עצמכם בכל הדרך אל התואר!