אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

לעשות קניות לתזונה נכונה

אנחנו יודעים שתזונה נכונה היא חלק מהמשוואה לחיים בריאים, לירידה במשקל ולגוף בריא. החלטנו כבר מזמן שאנחנו רוצים להשקיע בזה, להוציא מהתפריט שלנו את כל הממתקים ולראות תוצאות, אבל איך עושים את זה? זה מתחיל בקניות. כנראה שאם הארונות שלנו יהיו מלאים בעוגיות, התנור בעוגות והמקרר בשוקולדים – לא נצליח לעשות את זה כמו שצריך. וגם ההפך – אם המקרר שלנו יהיה ריק ולא יהיה לנו מה לאכול כשאנחנו רעבים, נמצא את עצמנו מנשנשים לאורך כל היום, דבר שיכול להזיק לנו לא פחות… לכן מומלץ להיערך מראש. כאמור, זה מתחיל כבר בקניות שלנו ואפילו עוד לפני – ברשימת הקניות שלנו. אז איך היא תיראה? אילו מצרכים נרשום בה וממה נימנע?

ראשית, כדי לשמור על תזונה נכונה עלינו להוציא מהבית את כל המצרכים ה"מסוכנים" – אלו שאם הם יהיו בבית, כנראה שנשתמש בהם. אפשר להעביר לחבר או למשפחה ואפשר גם לתרום. היום קיימות משפחות רבות שחיות על תרומות של מצרכים, זה עדיף בהרבה מאשר לזרוק או לאכול ואחר כך להתחרט. ואלו המצרכים ה"מסוכנים": שמן מזוכך, מרגרינה, סלטים קנויים, קפואים (כל ה"שניצל תירס" למיניהם), דגני בוקר מסוכרים, מעדנים ויוגורטים ממותקים, קרקרים, רטבים, קמחים לבנים ומוצרים העשויים מקמח לבן, חטיפים מלוחים, שוקולדים, שתייה ממותקת, אבקות מרק, שקדי מרק, פיצוחים, סוכר לבן.

את רשימת הקניות תכתבו עוד לפני שאתם יוצאים מהבית, עדיף אחרי שאכלתם. כמו שלא יוצאים לקניות רעבים, כך גם לא כותבים את רשימת הקניות. פעלו מהרציונל ולא מהבטן. ואלו המצרכים שצריכים להרכיב את הרשימה שלכם: הרבה ירקות, גם כאלה שבדרך כלל אתם לא קונים, כמו למשל קולורבי, כרוב סגול/לבן, כרישה, שומר, סלק, זוקיני, ברוקולי, דלעת, נבטים, קישואים, חסה וגם כמובן הירקות ה"רגילים" והאהובים שלכם. הרבה פירות: דובדבנים, תמרים, תפוחים, אפרסקים, בננות, משמשים וכל מה שאתם אוהבים.

חלבונים טבעיים וקטניות כמו טופו, סייטן, עדשים, קינואה, אגוזי קשיו, טחינה, שעועית, חומוס, אפונה, זרעי צ'יה. פחמימות מורכבות: בטטות, שיבולת שועל, אורז מלא, גריסי פנינה, קינואה, כוסמת, פסטה מקמח מלא, סובין שיבולת שועל. שמנים בריאים: שמן זית אורגני, שמן קוקוס, שמן שומשום, אבוקדו, אגוזים, פקאנים, שקדים, אגוזי מלך (כל אלו במידה). רטבים: עגבניות מרוסקות טבעיות (או כמובן לרסק בעצמכם), קרם קוקוס, רוטב סויה. מתוקים: פירות, סילאן, שוקולד מריר איכותי, אבקת קקאו אורגני, אבקת חרובים, תמרים, סוכר קנים אורגני. הסוד הוא תבשילים, סלטים, נשנושי פירות ושימור בחומרי גלם איכותיים ובריאים.

טיפ קטן:

אם בזמן הקניות אתם רואים מוצר שלא רשום ברשימת הקניות שלכם אך בכל זאת בא לכם לרכוש אותו, חשבו עם עצמכם: האם זה שווה את זה? האם המוצר הזה שווה את הקלוריות או הרס הבריאות שלכם? האם זה משהו יומיומי, שבועי או חודשי? האם החבילה גדולה מדי, מה שיגרום למוצר הזה לקרוץ לכם במטבח לתקופה ארוכה? אם החלטתם שכדאי לקנות, קנו אותו ללא רגשות אשם!