אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

מזוזות מעוצבות ויפות מנצחות כל מצב

מזוזה מעץ

מזוזה ממתכת

 

המזוזה בפתח הבית מקדמת את פני הנכנסים לבית ושולחת אותם לדרכם מחוץ לבית, עם ברכת ההשגחה העליונה. הנשיקה למזוזה היא אקט סמלי בלבד, ואביזר קדוש זה, שמכיל קלף עם הפרשות 'והיה אם שמע', ו'שמע ישראל' מסמל, כפי ששום אביזר, חפץ או ריהוט אחר בבית, לא מצליח לסמל, את העובדה שההתנהלות וההתנהגות שלנו בעולם הזה נראית ונשמעת בכל מקום בו אנו נמצאים.

ההחלטה להחליף את המזוזה הישנה שלכם, או להתקין מזוזות על פתח החדרים הפנימיים בבית, מתחילה עם חיפוש מקוון אחר מזוזות מעוצבות שמזכירות יום ולילה את המקורות היהודיים שלנו, ואת המשמעות של להיות יהודי בארץ ישראל.

מזוזות מעוצבות מודרניות

אוסף מזוזות מעוצבות כולל מגוון מזוזות שהעיצוב שלהן מתבצע בהשראת גישות העיצוב המודרניות תוך שילוב היבטים רוחניים. כך, למשל, תוכלו למצוא מזוזות המציגות את נופי הארץ המשולבים בהוויה היהודית. מזוזות שמיוצרות מניקל משלבות גישות ישנות וחדשות וכוללות הדפסים או ציטוטים מהמקרא.

עיצוב מוצרי יודאיקה בשיטות ייצור תעשייתיות ומודרניות מוביל מעצבים רבים לעצב ולחדש אביזרים מינימליסטים ומודרניים לבית. מזוזות אלו מיוצרות מאלומיניום והמונח "שמע" בולט עליהן. הן מתאימות לאנשים שנוטים לעצב את ביתם בסגנון מודרני וזמינות באתר שמוכר יצירות אמנות ואביזרי מעצבים.

מזוזות בהשראת עיצוב בסגנון יודאיקה

מזוזות מסורתיות יותר מעוצבות בסגנון שמשלב וינטג' וסגנון מודרני התואם את הזמנים של היום. אלו הן מזוזות צבעוניות המיוצרות מפורצלן וכוללות עיטורים צבעוניים גיאומטריים.

מזוזות מעוצבות אלו מתאימות לאנשים שאוהבים להקיף את עצמם באביזרים צבעוניים ועיצוב הפנים בבית שלהם הוא בסגנון מודרני. כי כן. גם תשמישי קדושה יכולים להיות מתקדמים.

מזוזות בהשראת בתי כנסת עתיקים

מעצבים המתמחים בתחום יודאיקה מעצבים מזוזות המיוצרות מאמייל מעוטר בקישוטי מתכת, בהשראה של בתי הכנסת העתיקים בעולם. מזוזות בסגנון זה מתאימות לאנשים שאוהבים להציג בביתם עבודות יד וחפצים אתניים. במקרה זה, אין צורך בקישוטים נוספים, כי כל מוקד תשומת הלב יעבור אל המזוזה.

מזוזות מעוצבות שמתמקדות בהבלטת הכוח של המזוזה, נותנות לנכנסים וליוצאים מהבית את הכוח המלווה הישיר של תפילת שמע ישראל. אם הנטייה היא להבליט את היבט הקדושה, ניתן גם לעצב את המזוזות ממתכת, היות וההדפס הגרפי הוא שמבליט את סגנון העיצוב. מזוזות אלו מתאימות לאנשים שאוהבים להקיף את עצמם בחפצים נועזים.

מזוזות שהן תכשיטים. או להיפך

מזוזות יכולות להיות מעוצבות כמו תכשיטים מצופים זהב, פליז או כסף, והן ניתנות להזמנה מאתר שמוכר תכשיטים, מוצרי יודאיקה וחפצי אמנות, גם ממתכות יקרות טהורות.

ניתן לשלב בעיצוב גם שיבוצי אבני סברובסקי או אמייל מודפס, והן מתאימות לאנשים שהגישה שלהם לחיים היא רומנטית והבית שלהם מעוצב בסגנון הרמוני.