אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

מסחר במניות: המדריך למתחילים

שוק המניות עשוי להיראות כמו זירה כאוטית. אך זהו תהליך יעיל מאוד המאפשר קניה ומכירה של ניירות ערך. הודות לרשתות מחשבים עצומות, רוב המסחר נעשה עם התערבות אנושית קטנה, אם בכלל.

כך קל למכור מאה מניות כפי שקל למכור עשרת אלפים מניות. מאמר זה דן בעקרונות הבסיסיים של מסחר במניות, ומתמקד ביסודות.

יסודות המסחר

מסחר במניות. אתם שומעים את הביטוי הזה כל הזמן, למרות שאתם לא סוחרים במניות כמו שאתם ממלאים טפסי ווינר.

כדי "לסחור" יש צורך להיות מעורה בז'רגון של השווקים הפיננסיים. איך מערכת שיכולה להכיל מיליארד מניות מסחר ביום אחד עובדת, היא תעלומה לרוב האנשים. אין ספק, השווקים הפיננסיים שלנו הם פלאים של יעילות טכנולוגית.

איך מוגדרים מחירי המניות

אתם יכולים לקרוא ולשמוע הסברים רבים על מחירי המניות ולמה הם עולים ויורדים בתנודות המאפיינות אותם. תשמעו על השפעת התנודות בשוק על מחירי המניות או על המשק או על שוק האשראי.

בעוד שכל הגורמים האלו באים בחשבון ומתבטאים בשינויים במחיר, יש להם השפעה ישירה על המחירים. גורמים אלו ואחרים משנים את מאזן ההיצע והביקוש.

קנייה גבוהה, מכירה נמוכה

קנייה גבוהה ומכירה נמוכה היא המפתח האולטימטיבי להצלחה במסחר במניות. זה גם ההיפך ממה שמשקיעים רבי עושים.

לעתים קרובות מדי, משקיעים משתמשים במחיר, ובמיוחד במחיר התנועה, כאות היחיד שלהם לקנות או למכור. מניות שעלו לאחרונה, במיוחד המניות המתוקשרות היטב בתקשורת, נוטות למשוך עוד יותר קונים. מצב זה משפיע על המחיר וגורם לו לעלות אפילו יותר.

הבנת מחירי מניות

השקעה היא הרבה יותר מאשר משחק מספרים, אבל אתם לא יכולים להגיע רחוק מאוד עם מספרים בלבד אם אתם רוצים להבין מה קורה בשוק או עם המניות שלכם.

הבנה במחירי המניות מתחילה עם קריאת העיתון היומי או האינטרנט, ולמידת האוסף הבסיסי ביותר של מספרים המתפרסמים ומעודכנים על בסיס קבוע.

הבנת הצעות מחירים והתמקחות

כשמדובר בקנייה ומכירה של מניות, הבורסות מתנהלות יותר כמו שוק הפשפשים ממרכזי התחכום הפיננסי. לכן אתם צריכים להבין את ההצעה ולהתמקח.

שלא כמו רוב הדברים שאתם קונים, הקונה והמוכר קובעים את מחירי המניות. הקונה קובע איזה מחיר הוא ישלם על המניה, וזהו מחיר ההצעה. גם למוכר יש מחיר: המחיר המבוקש.

הבנת הזמנות מניות

יותר ויותר משקיעים בוחרים להשתמש במסחר מבוסס אינטרנט למסחר במניות שלהם, אשר במקרים רבים אומר שהם חייבים לדעת בדיוק איזה סוג לקנות או למכור, ולאיזה סדר הם רוצים להיכנס.

אתם יכולים להשתמש במגוון של הזמנות לקניה או למכירה ולקחת יותר שליטה על העסקה מאשר פשוט לסחור בשוק. חלק מההוראות מגבילות את העסקה לפי מחיר, בעוד שאחרות מגבילות אותה בזמן.