אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

סקייטבורד – כלי התחבורה שכל אחד צריך

החוק במדינת ישראל מחייב את כולנו לעבור מבחני נהיגה כדי לנהוג בכלי רכב, אך כדאי לזכור כי ישנם כלי תחבורה שאינם מחייבים רישיון נהיגה כדי לנסוע עליהם כמו סקייטבורדים לדוגמה, שמאפשרים גם נסיעה מהנה ואתגרית נוסף על נוחות בהגעה ממקום למקום. אז מה כל כך מיוחד בכלי התחבורה הזה ולמה גם לכם כדאי לרכוש אחד כזה? ריכזנו במאמר הנוכחי את כל המידע שיעזור לכם להגיע להחלטה הנכונה.

מהו סקייטבורד?

בעברית תקנית קוראים לו גלגשת, אך כולנו מכירים אותו כסקייטבורד שהוא למעשה לוח עץ צר ומוארך הכולל זוג גלגלים שנמצאים בחלק הקדמי ובחלק האחורי. הנסיעה על גבי הסקייטבורד מתבצעת באמצעות הרגליים, כאשר רגל אחת ניצבת במרכז הלוח והרגל השנייה דוחפת ומניעה את הגלגלים והלוח. ההשראה ליצירת הסקייטבורד הגיעה מגולשי גלים שרצו לגלוש בכל זמן מבלי להיות תלויים בגובה הגלים ומזג האוויר, ולכן הצורה והמאפיינים של הסקייטבורד זהים לגלשני גלים.

מה היתרונות של גלישה בסקייטבורד

גלישה על גבי סקייטבורדים מסבה הנאה גדולה לכל אחד שמתנסה בכך. כמובן שההצלחה בכך דורשת תרגול וטכניקה, שאלו נרכשים מהר מאוד לאחר כמה ניסיונות ממש כמו רכיבה על אופניים. בשונה מאופניים, גלישה על סקייטבורד מאפשרת לכל גולש לשאת את הלוח לכל מקום מבלי לסחוב כלי תחבורה כבד ומסורבל.

נוסף לחוויה ולאתגר שגלישה על הסקייטבורד מעניקה לגולשים, ויש כאלו שיאמרו גם סטייל, מדובר על פעילות ספורטיבית נהדרת שעשויה לחזק את שרירי הליבה. כיוון שטכניקת הגלישה מחייבת את הגולש לשמור על שיווי משקל ולאזן את גופו על הלוח במהלך הנסיעה, הפעולות הללו דורשות ממנו להפעיל את השרירים המרכזיים בגופו וכך מעניקים חיזוק ואימון לשרירי הליבה האחראיים על היציבה הנכונה של הגוף.

סקייטבורד לילדים או למבוגרים?

הסקייטבורד מזוהה ככלי תחבורה המשמש לרוב לספורט אקסטרים, וגולשי סקייטבורד מקצועיים נקראים "סקייטרים" המסוגלים לבצע שלל תרגילים ופעלולים מיוחדים בעזרת לוח הגלישה. נוסף אליהם גם קהל יעד רחב ומגוון יותר עושה שימוש בסקייטבורד – אם כדי להגיע ממקום למקום בתוך העיר בצורה מהירה מבלי להתנייד ברכב, כדי לבלות ולשחק עם חברים בשעות הפנאי או סתם כדי לאתגר את הגוף ולחזק את שרירי הליבה ואת כישורי הקואורדינציה.

בשונה ממה שנהוג לחשוב, סקייטבורדים אינם משמשים רק ילדים וצעירים המחפשים כלי תחבורה מהנה ואתגרי לנסוע עליו, אלא ניתן למצוא מגוון סוגים ודגמים המיועדים למבוגרים שרוצים ליהנות מגלישה אתגרית וכיפית, או כאלו שעובדים בעיר הגדולה ומעוניינים למצוא דרך להגיע לעבודה או לסידורים בצורה מהירה וחלקה, מבלי להיתקע שעות ארוכות בפקקים מורטי עצבים.

כיצד לבחור סקייטבורד מתאים?

כאמור, היצע הסקייטבורדים הוא ענק, ולכן כדאי לדעת כיצד למצוא את הסקייטבורד המתאים ביותר לכל אחד. אם אתם מעוניינים בנסיעה מהירה ויציבות גבוהה, סקייטבורד מסוג לונגבורד הוא כלי התחבורה בשבילכם. לעומת זאת אם המטרה שלכם היא לבצע פעלולים ותרגילים, סקייטבורד הרחוב הוא המתאים ביותר עבורכם.

בין אם החלטתם לרכוש סקייטבורד לילדים או מבוגרים, חשוב לזכור כמה כללי זהירות – הנסיעה על הסקייטבורד תעשה רק במדרכות עירוניות תוך התחשבות בהולכי הדרך, כאשר הגולש מרכיב קסדה ואמצעי בטיחות נוספים כמו מגני ברכיים ומרפקים שיגנו עליו במקרה של נפילה.