אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

מהם היתרונות של טיפול אלטרנטיבי

טיפול אלטרנטיבי הוא למעשה שם לקבוצת שיטות וטיפולים טבעיים שאינם מערבים תהליכים או חומרים/רכיבים כימיים. הטיפול האלטרנטיבי מכונה גם טיפול משלים, טיפול טבעי והוא יעיל למגוון רחב של בעיות ומצבים רפואיים. ניתן לעשות בו שימוש באופן בלעדי לטיפול בבעיה רפואית או מחלה, או לחילופין לשלב אותו כתמיכה לטיפול קונבנציונלי. בשורות הבאות נציג בפניכם את היתרונות של הטיפול האלטרנטיבי ונחשוף בפניכם שיטות מעולות אשר הופכות עם השנים ליותר ויותר פופולאריות.

האם הטיפול האלטרנטיבי בא להחליף את הרפואה הקונבנציונלית?

ממש לא. ההיפך הוא הנכון. אי אפשר להתעלם מהרפואה הקונבנציונלית ומהיתרונות שלה בפני עצמה, הרי לפעמים פשוט אין ברירה, אך כן אנו רואים מגמה שבה לפני שמתחילים טיפול ”אלים“ או אינטנסיבי, ניתן לנסות קודם כל את הרפואה האלטרנטיבית. כאמור, במידת הצורך ניתן לשלב בין השניים ואז הטיפול הטבעי הוא טיפול תומך. הנה כמה יתרונות חשובים:

  1. ללא חומרים ורכיבים כימיים – הטיפול האלטרנטיבי הוא טיפול טבעי. בנוסף למה שנקרא תרופות סבתא, ניתן לעשות שימוש במגוון שיטות ודרכים כמו למשל תזונה נכונה טבעית ומאוזנת, פעילות גופנית, טיפולי מגע לכל מיני מצבים רפואיים.
  2. קהל מגוון ורחב – הטיפול הטבעי מתאים לכל קבוצות האוכלוסיה: תינוקות ופעוטות, ילדים ובני נוער, נשים בהריון ונשים מניקות, קשישים, אנשים הנוטלים תרופות באופן קבוע, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות כמו סוכרת סוג 1, סוכרת סוג 2, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה ועוד. 
  3. יעילות מוכחת – הרפואה האלטרנטיבית מאוגדת באינספור מחקרים ולא פעם נמצא כי הטיפול יעיל ואף פותר את הבעיה או המחלה לגמרי. אחרי שמבצעים אבחון יסודי הכולל תשאול של המטופל והבנת אורח החיים שלו, ניתן לקבוע תכנית טיפולית ייעודית התומכת בחיי היום יום שלו ובמצב הרפואי המאפיין את גופו, בפן הפיזי .

אילו טיפולים אלטרנטיביים טבעיים קיימים ומה היתרונות של כל אחד מהם?

קיימים סוגים שונים של טיפולים אלטרנטיביים. הטיפול הראשון בו בחרנו להתמקד הוא טיפול באמצעות פרחי באך. מדובר בשיטה הקיימת עשרות שנים המבוססת על גילוין של דוקטור באך אשר מצא קשר ישיר בין הגוף לבין הנפש ובין דפוסי התנהגות מסוימים אשר מעודדים בעיות רפואיות. תוך שימוש ב-38 תמציות מרוכזות ניתן להתאים פורמולה ייחודית המסייעת ”לקלף“ את השכבות הפנימיות ולאזן בין תהליכים המתרחשים בגוף. התוצאות מדהימות.

דיקור ונפלאותיה של הרפואה הסינית

הרפואה הסינית מסתכלת על גופו של האדם בתוך מכלול. הגוף הפיזי והנפש הפנימית הם אחד וברגע שיש בעיה פיזית הדבר משפיע על הגוף הנפשי ולהיפך. לדוגמא – דיכאון יכול לגרום לחולשה של המערכת החיסונית, בעיות במערכת העיכול יכולות להוביל ללחץ וסטרס מוגברים וכל הלאה. דיקור נעשה באמצעות מחטים דקיקות, כמובן לאחר תשאול מעמיק והוא מסייע לאזן את הגוף ולהזרים אנרגיות מחודשות המסירות את החסמים שנוצרו. חמצן ודם חדשים מוזרמים לאזורים התקועים וכך הגוף מתרפא. יש המון שיטות נוספות המבוססות על נפלאותיה של הרפואה הסינית כמו כוסות רוח, צמחי מרפא, תזונה טבעית, מוקסה ועוד.

הכירו את שיטת הריפוי הטבעית – הומאופתיה

שיטת טיפול הומאופתית מבוססת על הסתכלות על הסימפטומים המאפיינים את הגוף. כלומר, אנחנו קודם כל מבינים לעומק את הסימפטומים אשר מהווים סוג של נוצרת חיווי ואז לפיהם מתגברים על הבעיה או המחלה הפנימית. איך אנחנו עושים את זה? מחקים ומפעילים את הסימפטומים באופן דומה לזה שהגוף מפעיל ואז מתגברים על הבעיה. ההומאופתיה רואה כאב כמשהו הרבה יותר פנימי. הרעיון הוא ליצור פורמולות שבאות או כנוזל או כמו מעין סוכריות קטנות מרוכזות ובאמצעותן לטפל בבעיה. 

יש שיטות אלטרנטיביות רבות נוספות ביניהן טיפולי מגע כמו שיאצו, טווינא ועיסוי רפואי, דיקור יפני, דיקור יבש, צ‘י קונג לטיפול בקשת רחבה של בעיות ומצבים רפואיים.