אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

שיווק בדיגיטל – מדוע זה כל כך חשוב בשנת 2022?

אחרי שנתיים שבהן כולנו חווינו את מגפת הקורונה במלוא עוצמתה, עברנו סגרים, בידודים, שינויים ותהפוכות במגוון עצום של תחומים וענפים, זה בדיוק הזמן להסתכל על מה שהיה, להסיק מסקנות ולהתקדם קדימה. ראינו איך עסקים רבים שהיו פיזיים בלבד כלומר חנויות למשל, נסגרו ומי שלא העביר את עצמו באופן כמעט מיידי לפלטפורמות אונליין, נשאר מאחור ואפילו נסגר לגמרי. לכן, אם יש לכם עסק קיים, אבל אתם עדיין לא פעילים באופן כזה או אחר ברשת, זה בדיוק הזמן להשקיע בתהליך של שיווק בדיגיטל במטרה למתג את עצמכם מחדש וליצור חשיפה אינטרנטית עוצמתית.

אילו אפשרויות קיימות בהיבט של שיווק בדיגיטל?

ככל שהזמן עובר, יש יותר ויותר אפשרויות, יותר ויותר פלטפורמות בהן כל אחד כמעט, בתקציב נמוך או גבוה יכול לשווק את עצמו. הדרך הראשונה ואולי זו שמוכיחה את עצמה בכל יום, פעם אחר פעם היא האופציה של הקמת אתר ויצירת אסטרטגיה של קידום אורגני. בעיקרון, ניתן להקים את האתר בעצמנו, באחת הפלטפורמות בין אם זה וויקס או וורדפרס ואז לצאת לתהליך של קידום אורגני. מיליוני חיפושים נעשים על ידי הגולשים במנוע החיפוש גוגל ולכן קידום אורגני הרבה פעמים נחשב לאופציה מעולה לקדם את האתר שלנו ולנסות להגיע לתוצאות הראשונות בעמודי החיפוש הרלוונטיים לנו. חשוב לדעת כי מדובר בתהליך ארוך טווח בו יש להשקיע המון זמן, או להעביר את האחריות למקדם מקצועי או חברת קידום מקצועית המתמחים בתהליך של קידום אורגני.

קידום ממומן בגוגל

עוד דרך טובה לקדם את העסק שלנו במנוע החיפוש גוגל, היא באמצעות שירות הנקרא PPC. בשונה מקידום אורגני שזה משהו שצריך איתו הרבה סבלנות ולוקח זמן לקדם את האתר שלנו בביטויים ספציפיים, עם קידום ממומן, אפשר להשיג תוצאות תוך זמן מאוד קצר. התהליך נעשה באמצעות קמפיין פרסומי בעזרתה המערכת של גוגל. עלינו לבצע מחקר מילות מפתח ולהבין אילו ביטויים אנחנו רוצים לקדם, לבנות תקציב ואז להקים את הקמפיין. חשוב להבין כי גם שמדובר בקידום אורגני וגם כאשר מדובר בקידום ממומן, המחקר הזה הוא קריטי וככל שהתחום בו האתר שלנו עוסק, תחרותי יותר, ככה תהליך הקידום יהיה מאתגר יותר מכל מיני בחינות בין אם זה הזמן שייקח לנו לקדם את האתר שלנו ובין אם בתקציב שנצטרך להשקיע בקידום.

פרסום באמצעות תוכן

גולשים אוהבים תוכן. למעשה, היום רוב התוכן אותו אנחנו צורכים מועבר דרך רשת האינטרנט. יש כמה אפשרויות לצרוך תוכן אינטרנטי ואתם כבעלי עסקים יכולים למקסם ולייעל את העסק שלכם דרך זה. למשל, תוכלו לפרסם כתבות ממומנות עבור העסק שלכם שיתפרסמו בכל מיני אתרים חדשותיים או אתרי תוכן רלוונטיים אליהם הגולשים מגיעים במטרה לצורך תוכן, ידע ומידע. התוכן הזה, אמור גם להיות מקושר ישירות לאתר שלכם וזו כמובן אסטרטגיה מעולה ליצור חשיפה טובה לאתר שלכם. עוד סוג של תוכן הוא פרסומות או באנרים שיופיעו בכל מיני מקומות ברחבי הרשת, זאת בהתאם לתקציב שלכם, ניתן גם להשקיע בתוכן וידיאו, למשל להקים ערוץ ברשת החברתית יוטיוב ולהעלות סרטונים איכותיים שיעניקו לגולשים שלכם ערך מוסף ושוב את התוכן הזה אפשר לקשר ישירות לאתר שלכם.

שיווק אינטרנטי ברשתות חברתיות

דרך נוספת ויעילה לא פחות לשווק את העסק שלכם היא באמצעות שימוש ברשתות החברתיות כמו למשל הקמת עמוד עסקי בפייסבוק, הקמת דף אינסטגרם עסקי, פרסום בלינקדין ועוד.

לסיכום, עסקים שלא משקיעים בשיווק וקידום העסק שלהם ברשת האינטרנט, צפויים להישאר מאחור ולכן חשוב להבין איפה אתם רוצים לשווק את עצמכם ואיך לעשות את זה באופן האופטימלי.