אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

לימודי פסיכותרפיה: איך להיות יועץ לבריאות הנפש

יועצי בריאות הנפש משלבים פסיכותרפיה עם פתרון בעיות כדי לעזור לאנשים, זוגות, משפחות וקבוצות העוסקות במגוון סוגיות בתחום בריאות הנפש. הם עשויים לעבוד עם אוכלוסיות מגוונות או להציע טיפול מיוחד לאוכלוסייה ספציפית, כגון קשישים, נכים, אנשי צבא, מתבגרים או ילדים.

אם עברתם הכנה לפסיכומטרי, והשלמתם במבחן את הציון שמאפשר לכם להתחיל לימודי פסיכותרפיה, יש עוד כמה שלבים (או שנים) שאתם צריכים לעבור בדרך לקריירה בייעוץ בריאות הנפש.

השלמת תואר ראשון בתחום התנהגותי, מדעי החברה או פסיכולוגיה

מכיוון שתואר שני הוא דרישה לרישיון כיועץ לבריאות הנפש, הרי שתתואר ראשון של לימודי פסיכותרפיה מלמד תחומים הקשורים לייעוץ ומציב את היסודות ללימודי תואר שני בייעוץ.

שיעורי הלימוד ללימודי תואר ראשון בתחומים אלו יכללו בדרך כלל הערכת התפתחות אנושית, כישורי ייעוץ ובסיס, מבוא לפסיכולוגיה או גישות בסיסיות לייעוץ או טיפול.

לימודי פסיכותרפיה: תואר שני בייעוץ לבריאות הנפש

ישנן הרבה אוניברסיטאות מוסמכות המציעות לימודים ספציפיים בייעוץ לבריאות הנפש, אבל לימודי פסיכותרפיה בתואר ראשון הוא דרישת כניסה ללימודי תואר שני בייעוץ לבריאות הנפש.

השלמת מסלול התמחות בוגרים ותואר שני לדרישות הסמכה או רישיון

כהיבט מכריע בתוכניות לתואר שני בייעוץ מוסמך, ניסיון בייעוץ בפיקוח מאפשר לסטודנטים לצלול לתפקידם העתידי כיועצים לבריאות הנפש, כאנשי מקצוע מורשים, ולצבור ניסיון מעשי תחת יועצים מקצועיים מורשים.

תתבקשו לעבור את כל בחינות הייעוץ הנדרשות לרישיון

תוכניות ייעוץ מחייבות לעבור בחינות ייעוץ מוכרות לסיווג או רישיון. הכנה לפסיכומטרי, והשגת ציונים מתאימים במבחן פסיכומטרי, ולאחר סיום לימודי פסיכותרפיה נדרש ציון מתאים במבחני הסיום, עד שניתן יהיה להתחיל את תקופת ההתמחות.

הגשת בקשה לקבלת אישורים נוספים לבריאות הנפש

יועצים מקצועיים מורשים מוסמכים לעבוד בתחום הייעוץ לאחר שקיבלו הסמכה מתאימה, והם יכולים גם לעסוק בהתמחות לייעוץ לבריאות הנפש בבתי ספר או מרכזים רפואיים, ולהפוך למומחים בהפרעות שונות בתחום בריאות הנפש.

המשך לימודי פסיכותרפיה כדי להתעדכן במגמות ובשינויים בייעוץ לבריאות הנפש

לימודי פסיכותרפיה בתוכניות המשך הם הכרחיים לשמירה על רישיון ייעוץ מקצועי ולהכרת הידיעה על שינויים, עדכונים ותנועות במגמות בתחום שירותי בריאות הנפש, וייעוץ ללקוחות.

מה עושים יועצי בריאות הנפש?

עיסוק בייעוץ מקצועי לבריאות הנפש כולל אבחון וטיפול בהפרעות נפשיות, התנהגותיות ורגשיות. יועצי בריאות הנפש מוכשרים להכיר את הסימפטומים של חרדה, דיכאון והפרעות מצב רוח אחרות, כמו למשל הפרעות אישיות, התנהגויות אובססיביות או כפייתיות, הפרעת דחק פוסט-טראומטית, הפרעות אכילה, פסיכוזות ושלל מצבים אחרים.

יועצים בתחום בריאות הנפש נוקטים גישה מרוכזת ללקוח ומשתמשים באסטרטגיות ייעוץ יעילות כמו טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, בין אישי או פסיכודינמי. יועצי בריאות הנפש עוסקים גם בהערכה, תכנון טיפולים, תוכניות פסיכודוציביות ומניעה וניהול משברים – והכול תוך השקפה הוליסטית על הלקוח.