אודות | כתבו לנו | פרסמו באתר | צרו קשר

מה ההבדל בין טיפול רגשי וטיפול פסיכולוגי למבוגרים?

אם בעבר טיפול פסיכולוגי היה מושא ללעג, כיום מדובר על דבר טריוויאלי לחלוטין שלא מעט אנשים נורמטיביים לחלוטין מספקים לעצמם על מנת להתמודד עם סיטואציות שונות. בשנים האחרונות נכנסה לחיינו הגדרה חדשה – טיפול רגשי, מדובר על שיטת טיפול שונה משיטת הטיפול הפסיכולוגי.

לפיכך לא מעט אנשים תוהים – מה ההבדל בין טיפול רגשי וטיפול פסיכולוגי למבוגרים? כך שהם יוכלו להגיע למצב שבו הם מתאימים לעצמם את שיטת הטיפול הנכונה עבורם. אנו כאן על מנת לספר לכם על שיטות טיפול רגשי למבוגרים ושיטות טיפול פסיכולוגי למבוגרים – כך שתוכלו להחליט מה הכי מדבר אליכם.

מה זה טיפול רגשי?


שיטות טיפול רגשי למבוגרים הן רבות ומגוונות, ובכללי מדובר על טיפול שמתמקד ברגשותיו ובנפשו של האדם. השיטה היעילה ביותר לטיפול היא על ידי שיחה בין המטפל למטופל, כך שהמטפל נכנס אל תוך הנפש של האדם ומבין מה השורש של כל בעיה שממנה המטופל סובל. המטופלים מרגישים הרבה יותר בנוח בטיפול הזה כי הוא מאפשר מגיע כשיחה ולא כטיפול, דבר שגורם להם לשתף הרבה יותר.

אנחת המוצא היא כי בסופו של יום הרגשות שלנו מהוות חלק בלתי נפרד מכל הפחדים והחששות שלנו. ברגע שכל אחד מאיתנו ידע לתעל את הרגשות למקומות הנכונים, יהיה הרבה יותר קל להתמודד עם כל סוג של פחד או חשש שעשוי להגיע גם ללא כל התראה מוקדמת.

מה זה טיפול פסיכולוגי?


טיפול פסיכולוגי הוא שונה מטיפול רגשי, וברוב המקרים הוא מגיע במתכונת של טיפול. גם כאן המטופל צריך לספר למטפל את הסיבות שבגינן הוא הגיע לטיפול, אך המטפל הוא זה שנותן לו כלים פיזיים על מנת להתמודד עם הבעיה. כלומר לרוב מדובר על שיחות קצרות ומרבית הטיפול מתבצע בפועל, כאשר המטופל נאלץ להתמודד עם הפחדים שלו.

הפגישות בין המטפל למטופל נועדו על מנת לעדכן את המטפל בהתקדמות הטיפול, ולספק למטופל עוד כלים פיזיים שאיתם הוא יוכל להתמודד עם הבעיות שמהן הוא סובל. לאחר השיחה הראשונה יהיה מאוד נדיר לראות שיחות עומק כמו שנהוג בטיפול הרגשי שמתבסס על שיחות מהסוג הזה.

אז מה עדיף – טיפול רגשי או פסיכולוגי?


האמת? אין שיטת טיפול שהיא עדיפה אחת מאשר האחרת, כי בסוף תוכלו לראות שיפור בכל אחת מהשיטות שבהן תבחרו. טיפול רגשי לרוב מתאים לכל אותם האנשים שסובלים מבעיות שמלוות אותם תקופה מאוד ארוכה, והם צריכים לרדת לשורש העניין על מנת לשים את הבעיות מאחוריהם.

טיפול פסיכולוגי נותן מענה טוב לבעיות שקורות כאן ועכשיו, בעיות שאותן ניתן לפתור על ידי נקיטת מספר צעדים. כמובן שאת התוצאות של הטיפול הפסיכולוגי תוכלו לראות מהר יותר מאשר התוצאות של הטיפול הרגשי, אך בסוף הכל תלוי במטופל.